NA: mijn eerste mini mod Orient SKX

De Oriënt ray 2 was mijn eerste automaat en draag hem nog geregeld met veel plezier. Het uurwerk met hack en wind is prima, lume is top en de indices zijn luxe afgewerkt voor dit prijsniveau.

Ik miste alleen wat karakter en om hem meer een eigen smoel te geven een coin edge bezel bij DLW en een SKX insert bij “one second closer” besteld.

Toen alles binnen was beetje huiverig de bezel eraf gepopt met de juiste tool en verassende genoeg heel simpel de nieuwe bezel erop geklikt en de insert geplakt.

Ik ben heel tevreden met het resultaat, volgende stap is denk ik het glaasje vervangen. Lijkt me leuk om zelf te proberen maar twijfel ook een beetje.

Via horlogeglas.nl heb ik er voor drie tientjes een nieuw mineraal glaasje in. Alleen aan tools en materiaal om het zelf te doen ben ik al het dubbele kwijt…

Ben benieuwd wat jullie vinden van mijn Orient SKX:

10 likes

Ziet er goed uit. Je ziet eigenlijk vooral Seiko’s die gemod worden, hier. Nog nooit een Oriënt mod gezien. En ben nooit zo’n fan geweest van die inkepingen in de bezel, bij dit model. Dit staat 'm imo dan ook beter!

1 like

image

You call That a knife?

:wink:

2 likes

Toolwatch => Toolknife :crazy_face:

Crocodile Dundee.:crocodile: Heerlijk!
Duidelijk geen Millennial!:grinning:

1 like

THNX, originele bezel is idd niet top. Deze coin-edge neemt alle SKX inserts.

1 like

Geslaagde mod trouwens :wink: :+1:

2 likes

Mooi resultaat!

1 like

Bedankt! @Synn7 en @Marco_T Nog even een polletje:

0 stemmers

Dat dus. Mooie upgrade. Heel ander horloge geworden :+1:

1 like

Saffierglas erin en klaar :+1:

https://crystaltimes.net/shop/all/modern-divers/ct039/

Je hoeft bij het vervangen zelfs de bezel niet te verwijderen :slight_smile:

1 like

Staat een stuk beter .

1 like

Mijn beste,

Is mooi geworden!!
Sportief met een vleugje chique!!
Ik wens je er een fijne tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi gedaan, kleine ingreep, grote verandering.:+1:

1 like