geen zin in een verhaaltje ? scroll dan door naar beneden ![]()
vandaag was de dag zoals in elke zomervakantie, we gaan met het gezin shoppen, ditmaal in de westfield mall in leidschendam.
![]()
het lijkt wel een traditie te worden dat ik op deze dag dan een horloge aanschaf, zo zijn er in de afgelopen jaren, ![]()
een iron annie - flieger (menorca)
een moonswatch jupiter (valancia)
een swatch scubaqua (rotterdam)
en vandaag dus een seiko quartz chronographe (leidschendam) aan toegevoegd.
ik was natuurlijk in deze mall all de swatch store (niets nieuws/tofs) en juwelier van koningsbrugge (boven budget) langsgelopen maar omdat de kids zonodig de jamin in moesten liep ik maar even de time store binnen. een mooie collectie aan tissot, citizen, seiko, casio en meer. wat verschillende dingen gepast en bekeken. maar die ene bleef me trekken een seiko chrono met reverse panda plaat. een domed glas en 38mm ik had nog niet gevraagd of hij uit de vitrine mocht komen maar stiekem twijfelde ik over de maat en of hij niet te klein zou zijn voor mijn pols. het was best druk in de winkel dus ik heb het hierbij gelaten en trok verder met de stoet langs allerlei kledie en cosmetica zaken. maar het bleeft toch spoken, hij is zo mooi maar zou hij niet dit zou hij niet dat. dus aan het eind van de dag zei vrouw lief. loop je nu nog steeds te malen over dat stomme horloge ?! ![]()
ja dat klopt, hij is zo tof maar ik heb hem niet gepast. nou ga dat dan als de sodemieter doen want ik wil naar huis… ok ok…
dus ik weer terug naar de winkel en gevraagd of ik deze mooie seiko mocht passen. om de pols was de twijfel over de maat niet meteen weg, maar was hij wel nog mooier dan achter glas. even een polsfoto gemaakt en in de whatsapp met mede horloge liefhebbers gedropt of ik terechte twijfels had.
de polsfoto in kwestie
de reacties:
das een hele mooie
past prima op je pols
en die L2L maat is top zo (daar twijfelde ik het meest over)
schitterend
past perfect
woehoe !
een beetje alsof je in een volle kroeg vraagt zal ik nog een rondje doen maar toch, bevestigd is bevestigd !
de vriendelijke bediende maakte hem op maat en zette de tijd en datum correct en ik mocht afrekenen.
en zo was ook zomer 2026 op horloge gebied weer een mooi jaar…
even de zaken die juist dit horloge zo mooi maken (imho)
reversed panda
opgelegd logo
vintage vibes
gebold glas
pomp pushers
en toffe zwarte bezel.
zo en nu door naar de foto’s