NA: Mijn eerste Omega - Seamaster Cosmic

Ik ga er vandaag verder geen heel verhaal van maken maar in ieder geval stuitte ik een tijd geleden bij mijn zoektocht naar een dresser op een Omega Seamaster Cosmic uit begin jaren zestig.

Veel ingelezen, doen of niet doen (want sparen voor een Grand Seiko), twijfel, een paar keer om gehad. Toch liet hij me al een paar maanden niet los. Toch een Hammy Intra-matic aangeschaft. Prachtklok, maar na een aantal keren dragen onder een pak echt te groot voor mijn polsen. Polsomvang is best fors, maar pols breedte dus niet.

Recent om het formaat en de kleur te bezien een Edoxje voor een prikkie aan kunnen schaffen in de ramsj. Naar aanleiding van die “test” heb ik de 42mm Intra-matic aan een andere liefhebber verpats en de knoop doorgehakt.

Dus, bij deze wil ik jullie mijn nieuwste aanwinst tonen.

Een prachtige handwinder in zeer goede staat. Zeker voor zijn ruim 50 jaar oud. Origineel glaasje (met Omega logo). Loopt spatzuiver.

En ja, dit voelt veel beter om de pols dan een 40+ mm dresser.

De foto’s (het is jammer dat de brushed structuur van de wijzerplaat op de foto’s echt niet te vangen is :frowning: ).

29 likes

mooi mooi! geniet er van!!

1 like

Mooi zeg. Stijlvol!

1 like

Prachtige wijzerplaat en indices! En dit is ook gewoon veel leuker dan de hamilton :smirk:

Veel plezier er van maar dat moet zo te zien wel goed lukken!

1 like

Mijn beste,

Chapeau.:+1:
Wat een magnifieke verworvenheid!!
Schoonheid ‘avant la lettre’ !!
Geniet er met volle vreugde van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Jeetje. Jij bent het jaar goed begonnen :wink:
Mooie vondst! Ziet er netjes uit.
Veel plezier ermee!
Gr.Wander

1 like

Knap klokkie! Altijd al een mooie crosshair dial gevonden met knappe indices.

1 like

Prachtig!
Een dresser met klasse :+1::grinning:

1 like

Ik vind hem prachtig , veel draagplezier gewenst :thumbsup:

1 like

Stijlvol … beauty <3 #Gefeliciteerd

1 like

Erg mooi! Ik zou er nog graag eens een hebben van mijn geboortejaar. Gefeliciteerd!

1 like

Heel fraai hoor. In erg moie staat zo te zien en een prachtig model. Beetje jaloers!

1 like

Mooi horloge, mooi verhaal, hij past bij jou. Veel plezier er mee en van.

Groeten
Rutger

1 like

Dikke klasse!!

1 like

Heel fraai, en in bijzonder gave staat.
Veel draagplezier!

1 like