NA: mijn eerste Omega

Ja, is een lastige. Sowieso omdat onder één referentie toch weer verschillende wijzerplaten naar boven komen. Qua indices vond ik een 2760-8 die er weer veel van weg heeft.

Moet als ik weer thuis ben eens goed met een loupe kijken of er zichtbare sporen zijn van minutenstreepjes. Op sommige foto’s lijkt het zo, maar het is wel vaag.

Nu biedt Omega ook een extract of the archives aan, maar dat is al bijna half zo duur als het horloge zelf. Twijfel even of ik dat wel de moeite waard vind. Voorlopig gaat deze toch niet weg. Eerst zelf maar eens de kast open en proberen enigszins te dateren aan de hand van het serienummer. Daar ben ik wel benieuwd naar. Het is een cal. 283 trouwens. (Niet mijn foto)

4 likes

Hier lijk ik toch echt sporen van die minuutstreepjes en heel dun Swiss te zien staan, waarmee hij wel heel veel op de 2760-8 uit m’n vorige post lijkt. (Als dat nummer klopt en mijn nummer ook echt deze blijkt te zijn). Ik ben tot nu toe in ieder geval nog steeds wel overtuigd van de originaliteit van de wijzerplaat. Tot het tegendeel bewezen is…

4 likes

Gefeliciteerd met the NA!
Geen idee of de plaat origineel en enkel verweerd is of een vroege redial waarna verweerd. Vast genoeg die daar iets over kunnen zeggen.

Jij vind hem mooi, daar gaat het om!

Draag hem in goede gezondheid👍

1 like

Net de kast even geopend en het serienummer gebruikt om hem te dateren: 1952! Toch nog ouder dan ik dacht. Wel echt een schitterend uurwerk om te zien, ondanks een verweerd schroefje.

Het referentienummer lijkt toch echt 2760-6SC, maar die laatste 6 lijkt veel op een 8. Zou natuurlijk ook foutief gezien kunnen zijn door het vergelijkbare horloge met de -8SC referentie volgens die advertentie.

3 likes

Heel gaaf ding!

Ik zou ‘m ‘the black ghost’ noemen.

Gefeliciteerd!

1 like

Zwarte wijzerplaat voor een civiel horloge uit deze tijd is bijzonder, maar het font van het logo is IMO zo overtuigend dat ik de plaat het voordeel van de twijfel geef.

Laat hem wel een keer servicen, liefst zo snel mogelijk! Of op zijn minst even kritisch bekijken of het nodig is.

Wil niet alleen voor eigen parochie preken dus astemblieft, met dank aan @Chlorophyl:

4 likes

Mooi horloge, gefeliciteerd

1 like

Ik vind hem mooi en subtiel. De perfecte maat voor je pols. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Zeer mooi horloge, prachtige wijzerplaat.
Lijkt kwa model wel op die van mij;

3 likes

Dat is ook een mooie! Ook een 35mm kast met doorgeboorde lugs? En toevallig ook een 283 onder de kap?

1 like

Geen doorgeboorde lugs, 34 mm & een cal284.

1 like

Proficiat met deze mooie aanwinst :ok_hand:Een onderhoudsbeurt zou ik deze 70 jarige zeker gunnen!

1 like

Hier ook nog even een gouden variant van 1952 cal. 400 meen ik.

5 likes

Ik geloof dat wel ook wel een topic met 50s omega only kunnen beginnen. Mooi! :slight_smile:

2 likes

Dat is een mooie @Dizono :ok_hand: Mooie vondst

1 like

Nice, moge het niet de laatste zijn!

Ik hoop het wel, ondanks dat nu eigenlijk al m’n horloges uit de jaren 50 en 60 staan, hoop ik dit jaar deze bij elkaar te sparen.

7 likes

Nog een oude Seamaster 501 uit de 50’s.

4 likes

IK ga vintage OMEGA steeds meer waarderen. Het is eigenlijk ongelofelijk hoeveel modellen ze door de jaren heen hebben gemaakt :pray:t2:

1 like

@Dizono wat zijn de gegevens van dit prachtstuk aub. Heb wel wat Omega’s maar ben nog geen speedmaster tegengekomen die me aansprak. Echt de eerste. Topstuk.