Goedemorgen op deze zondagmorgen,
Ik was vandaag vroeg uit de veren en dus neem ik even de tijd om het een en ander op papier te zetten over mijn meest recente verworvenheid, namelijk mijn eerste Rolex.
De keuze is gevallen op de Datejust 16030 met “Buckley” wijzerplaat uit 1982. Wat ik bijzonder vind aan dit horloge zijn de roman numerals. Normaliter vind ik een Datejust 1601/0 of een 1603/0 een klein beetje saai, omdat die vaak baton markers en stick hands hebben. Dat geeft natuurlijk een clean look, waar ook wat voor te zeggen is. Mijn smaak gaat echter in de meeste gevallen uit naar de wat meer aparte modellen. Vandaar dat ik in eerste instantie op zoek ging naar een Datejust met roman numerals.
Ons forumlid Matthias (@Bertus1) was vanaf het begin van mijn zoektocht nauw betrokken bij het vinden van het juiste horloge. Ik herinnerde mij dat Matthias een Datejust met “Buckley” dial bezat, welke ik in meer detail ging bekijken op de gebruikelijke media, zoals Chrono24. Na een aantal exemplaren bekeken te hebben viel de keuze op het horloge van Matthias, omdat die in uitzonderlijk mooie staat verkeert en volledig origineel is. De Oyster bracelet hoort ook bij het horloge, zo is hij in 1982 verkocht.
Gisteren heb ik met Matthias afgesproken bij onze zuiderburen en onder het genot van een lekker bakje koffie de 16030 mogen bekijken, vasthouden en natuurlijk aan de pols dragen. Ik was meteen verkocht. Vanaf het moment dat ik het horloge zag, wist ik het zeker: deze gaat het worden. Na het bureaucratische gedeelte te hebben afgehandeld nog even blijven praten over onze horloges en ook de Submariner 16600 van Matthias in de handen gehouden (kleiner dan ik in m’n hoofd had).
Sinds gisterenochtend ben ik dus in het bezit van een prachtige Rolex Datejust 16030 “Buckley” op de Oyster bracelet. Alle clichés zijn waar kan ik melden. Geen haar op m’n hoofd die spijt heeft van deze aankoop! Heel erg blij mee! Dankjewel Matthias!
TL;DR: Rolex Datejust 16030 “Buckley” gekocht als eerste Rolex.
Dan nu een aantal foto’s aan de pols:
Bedankt voor het lezen en/of kijken!