NA: mijn eerste Timex

Ik ben geen voetballiefhebber, in tegenstelling tot mijn vrouw. Een gevaarlijke combinatie, want als er thuis voetbal wordt gekeken, lees ik de HF topics, waar ik normaal gesproken niet aan toekom en schuim ik een beetje het internet af naar horloges. Dat heeft al verschillende malen geleid tot een nieuwe aanwinst.

Zo ook nu weer. Een Timex, uit de jaren 70, aangeboden door een verkoper in Duitsland. Het model sprak mij erg aan, dus mijn interesse was gewekt. Ik kende het merk vooral van @Cricket33, die een grote verzameling van Timex horloges heeft en er veel over weet.

(advertentiefoto)

De prijs was aangenaam, maar dat kwam omdat het horloge niet liep.
Dus kopen of niet? Het horloge, uit de jaren 70 is voorzien van een M66 uurwerk. Een Taiwanees uurwerk, waarover de site van Ranfft meldt:
Strange design: An ordinary balance system is stabilized by a quartz controlled electronic circuit, by applying a pulse each balance periode. adjusting with trim capacitor

Twijfel, twijfel. Het zou zomaar een “nooit aan toe te komen” projectje kunnen zijn en daar heb ik er genoeg van.

Timex_M66

Nog even info ingewonnen bij @Cricket33 en de gok gewaagd. Zo’n bijzonder uurwerkje is ook wel weer een leuke aanwinst en Timex heeft verschrikkelijk veel horloges verkocht, dus een donor moet wel te vinden zijn, mocht het nodig zijn.

Bij aankomst bleek, dat er een zakje bijzat, met een los onderdeeltje.

en dat de (vorige) batterij gelekt had.

Vanavond heb ik het uurwerkje schoongemaakt, het losse onderdeeltje weer geplaatst en het horloge voorzien van een nieuwe batterij. En zowaar, het loopt weer.

Hartstikke leuk ding, in een hele nette staat voor zijn leeftijd. Je ziet het er niet aan af, dat deze schoonheid de 50 jaar aantikt . Mogelijk dat deze een hele tijd ongebruikt in een laatje heeft gelegen.

53 likes

dat is weer een meevaller zo :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Ik dacht even dat het een reissue was, maar dit is the real thing. Leuk! Gefeliciteerd met deze krasse knar!

1 like

Een puik klokje. Past helemaal in deze tijd

1 like

Wat een leuk ding, gefeliciteerd!

1 like

Mooi! Veel draagplezier.

1 like

Mijn beste,

Een prachtige Timex.
Gefeliciteerd!!

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gaaf projectje zeg. En ook wel heel leuk zo’n wat afwijkend uurwerk.
Daarnaast ook nog gewoon een heel leuk horloge.

Gefeliciteerd

1 like

:+1:

1 like

Inderdaad, een leuk ding. En een leuk projectje.

1 like

Toffe Timex :heavy_check_mark:

Gefeliciteerd!

Leuk oud horloge in hele mooie staat. Well done!

1 like

Wat is het toch fijn als je handig bent!
Not me: Ik zou het ding in een hoek gesmeten hebben…
Veel plezier ermee!

1 like

Knap werk. Zo’n dood uurwerk terug aan de praat krijgen, daar zit toch iets in. Dat M66’tje kende ik niet, rare combinatie zo’n quartz-gestuurde balans. Voor z’n leeftijd ziet ie er nog scherp uit. Proficiat.

1 like

Mooie NA geniet ervan :+1:t2:

Tof horloge, top resultaat :+1:

Batterij lekkage is vaak einde oefening. Gelukkig bij deze niet. Geniet van dit WK, kijken wij uit naar de volgende NA.

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Proficiat met je mooie aanwinst !!:watch:

Prachtig, mag zo terug op de markt.

1 like