NA mijn eerste titanium

Deze hobby blijft me in beweging houden, figuurlijk gezien. Sinds ik op HF actief ben, heb ik veel gelezen, gezien, geleerd en zeker ook bewonderd.

Mijn smaak is op basis van veel lezen, luisteren en bekijken ook veranderd en ontwikkeld. Veel van wat ik mooi vond toen ik in de horloge hobby verzeild raakte dankzij mijn zoon, vind ik nu niet meer zo interessant. Uitzonderingen uiteraard daargelaten.

Vandaag kwam mijn veertiende horloge binnen en is volgens mij wederom een mooie aanvulling op de bestaande collectie.

Ik schaf horloges aan op look & feel. Je ziet een render, vindt het mooi en veelal vergeet je het na verloop van tijd, maar sommigen modellen blijven in je hoofd rondspoken. Zo ook deze.
Opnieuw een Timex voor mij, de vierde al.

Mijn eerste titanium horloge en mijn eerste field watch. Field watches vond ik toen ik pas besmet was met het horloge virus niet interessant. Eigenlijk nog steeds niet, maar deze Timex Expedition North titanium bleef op mijn netvlies. Ik was vergeten toe te happen tijdens Black Friday en daarna was deze of uitverkocht of voor een Timex simpelweg te duur. Als je deze eenmaal met 20 tot 30% korting hebt gezien, wil je gewoonweg geen list meer betalen.

Besteld nu in Duitsland en geleverd vanuit de UK, vandaar dat ik bijna 2 weken moest wachten op de levering.

Waarom is deze Timex een mooie aanvulling op mijn collectie; titanium case had ik nog niet, textured dial ontbrak nog en zoals gezegd had ik geen field watch in de collectie.

Ik vind het prettig als ik voor mijzelf kan beargumenteren waarom een nieuwe aanwinst iets toevoegt aan datgene wat ik al heb. Hoort bij de obsessie, vrees ik. Koning rationalisatie :grin:

Ik ben in elk geval blij, kijk waarom:

Specificaties:
Scratch resistant sapphire crystal
Titanium case, 41mm
Automatic movement, Miyota 8215
Shock resistant ISO 1413 certification
Super-lumi nova
Textured dial
12.5 thickness
42 Hour power reserve

Iets op te merken over deze aanwinst? Jazeker, het bandje is bagger (zoals meestal bij Timex), dus die moet tzt vervangen worden. En de uren en minuten wijzers vind ik niet zo mooi. Maar overall: tof :ok_hand: horloge en zoals altijd bij Timex een fantastische prijs/kwaliteit verhouding :+1:t2:

Ik krijg alleen de textured dial niet zo mooi op de foto als bij de renders

85 likes

Mooi hoor!! Veel draagplezier!
Maar van mij had het datum venster wel iets groter gemogen.

1 like

Heel gaaf. Mooie textured dial ook.
Vind Timex sowieso sympatiek merk.

1 like

Erg mooi horloge, gefeliciteerd!:+1:

1 like

Gave Timex. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Een hele mooie Tita van Timex Arjen.
Proficiat met je nieuwe aanschaf en veel draagplezier ermee. :+1:

1 like

Ik snap je hebben hebben hebben drang wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Leuk ding voor het geld :ok_hand:t3:

Enjoy :sunglasses:

1 like

Mooi ding. Er gebeurt genoeg op die plaat :+1:

1 like

Begrijp wat je bedoelt. Gebruik de datum op mijn horloges eigenlijk nooit

1 like

Een logische en mooie aanvulling op jouw collectie Arjen :ok_hand: Ik ondersteun je bij deze dan ook graag in de functie van

Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Dank je Tom. Timex is zeker sympathiek.

1 like

Thanx. Blij mee

1 like

Dank je, mijn vierde Timex na de Marlin, een Waterbury en de Pan Am

1 like

Dank Jesus. Titanium draagt in elk geval top. Mijn lichtste horloge

Ik wil graag van die drang af. Mijn vrouw ook :grin:

2 likes

Ach, je kan jullie zoon de schuld geven :joy:

1 like

Dank je Gustav
Mee eens

4 likes

Ik vind deze aanschaf gelukkig ook logisch Anthony :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Opgelost :ok_hand: En nu, genieten!

1 like

Prachtig!

1 like