NA: Mijn eerste vintage Omega

Na wat struinen op het internet (en advies) heb ik eindelijk een Omega Seamaster de Ville ref. 166.020 uit circa de jaren '60 gekocht. Door wat prutswerk van PostNL (inklaringskosten, bezorgd bij de verkeerde Primera e.d.), heb ik eindelijk het horloge in handen.

!

Dit horloge is een frontloader, dat wil zeggen dat het uurwerk er alleen uit kan worden gehaald van de bovenkant, als je het horlogeglas demonteert, daardoor heb ik helaas nog niet vastgesteld uit welk jaar dit horloge komt :stuck_out_tongue:

!

In het horloge zit het caliber 562, die een tikgetal heeft van 19.800 bph. In tegenstelling tot het 565 caliber, heeft deze helaas geen quickset date, lekker ouderwets.

Bij dit horloge is een Beads of Rice bracelet ,die origineel ook bij dit horloge hoorde, bijgeleverd. Deze draagt heel erg comfortabel, en is makkelijk te verstellen omdat er in plaats van een pushpin systeem, een ‘mini springbar’ systeem aanwezig is. Deze bracelet is ook ongelofelijk licht, en trekt (gelukkig) geen haren mee.

Over het algemeen vind ik het een mooi horloge, die je in zo’n beetje elke situatie kan dragen. Ik denk dat ik ervoor nog een leuke lederen band ga aanschaffen.

Dit was trouwens ook mijn eerste fatsoenlijke post op dit geweldige forum.

44 likes

Goede keus! Achterdeksel lijkt nog mooi scherp. Niet kapot gepolijst. Groet van familie.

5 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze vintage tijdgenoot!!
Ik wens je er een gezegende tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Fraaie aanwinst! :+1::+1:

1 like

Mooi :+1:

1 like

Geniet ervan!

1 like

mooie aanwinst, veel draagplezier ermee.

1 like

Dat is ook een hele mooie! Welke band gebruik je?

1 like

Schitterende aanwinst!
Prachtige band ook trouwens; geweldig mooie combinatie!

En ja ik heb er óók eentje! :hugs:

5 likes

Dank je. Ik heb een Rios band erbij gezocht en een originele gesp overgezet. Weet niet zeker meer of die erbij zat of later gekocht. Ik heb een namelijk paar originele gespen gekocht voor mijn vintage Omega,s.

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst! Nu nog een nato strap.

1 like
1 like

Gefeliciteerd met deze NA, super!

1 like

I like that, veel plezier ermee.

1 like

Mooie band ook!

1 like

Met deze kun je niet misgaan !
Heel mooi horloge. Lekker van genieten !

1 like

Ik heb geen seamaster de Ville, maar een Genève. Altijd leuk om zo’n klassiek horloge te hebben.

2 likes

Van harte met je eerste vintage Omega! :smile: :+1:

1 like

Mooie aankoop, veel draagplezier .

1 like

Mooie aankoop, gefeliciteerd

1 like