Het is de naam van de geboorte plaats, het huis, en een serie prachtige horloges. De naam staat voor een rijke geschiedenis, authenticiteit, innovatie en traditie.
Le Locle
“There are values, which go beyond time, like attention to details and a continuous quest for innovation, both technological and aesthetic. Values which, combined with traditional Swiss watchmaking, ensure that Tissot always remains avant-garde – since 1853”
Tissot Le Locle powermatic 80 ref. T0064071603300
Hij is werkelijk waar prachtig. De dail, de wijzers, de nummering, alle details bespelen het licht geweldig. De dail verspringt van wit naar mat- naar hoogglans -zilver. De wijzers kleuren van metaal zilver naar antraciet naar diep zwart. Het contrast is prachtig en maakt het aflezen in alle kijkhoeken prettig. Op een 20.5 cm pols draagt hij niet te groot maar ook zeker niet te klein, de zwart lederen band voelt prettig aan en heeft een mooie vlinder sluiting. Een gesigneerde kroon die niet veel groter is dan de dikte van de kast, gepolijste bezel en lugs, en een brushed case. De (deels) doorzichtige achterkant… WauW! Prachtige graveringen op het achterdeksel dat klassiek, hoogwaardig oogt. Hieronder huist de ETA C07.111. ‘Powermatic 80’. 23 juwels met een tikgetal van 21.600 bpm ( 6 beats per sec.) en een power reserve van 80uur.
Eerst een paar foto’s.
In direct zonlicht>
Met schaduw inval>
De achterkant>
Aan de pols >
Al met al een genot om te mogen dragen en om naar te kijken
Daar ik eigenlijk meer een stalenbandenman ben heb ik het bijbehorend staal reeds besteld. Als de band binnen is zal ik een paar foto’s toevoegen
Voor nu bedankt voor het lezen en tot de volgende NA !