Ik was al een tijdje op zoek naar een wat netter horloge. Overdag draag ik vaak wat goedkopere doch robuuste horloges omdat mijn werk het niet toelaat dat ik mooi spul draag. De Timor uit de inkoopactie had na 1 dag werk al een krasje op het glas, gelukkig acryl dus was het er wel uit te poetsen. Gaat me niet nog eens gebeuren. Maar des avonds is het andere koek. Als de koters op bed liggen en papa bij Gods gratie nog wat vrije tijd heeft wil hij iets knaps achter zijn grote linker klauw hebben.
Ik ben gecharmeerd van crème-kleurige / beige- achtige / gebroken wittige wijzerplaten en eigenlijk was ik van plan om een mooie Sugess hommage aan een Grand Seiko aan te schaffen. Dit omdat het met mijn budget ongeveer tot aan mijn sterfbed zal duren tot ik the real deal aan kan schaffen. Daarnaast zal ik het nooit durven dragen omdat ik dan drie à vier rooitjes om mijn pols heb en als de dood zou zijn om hem te beschadigen en op mijn sterfbed duurt het al zo kort dat ik hem kan dragen.
Afijn, ik dwaal af. Ik zat al weken te wachten tot eindelijk het vakantiegeld binnen was en had de website van Sugess al helemaal doorgespit, van voor tot achter en vice versa en dus ook omgekeerd. Ik had bijna mijn keuze gemaakt tot mijn blik getrokken werd naar een advertentie van forumlid @Riepos in het blauwe gedeelte. Die bood ook wel een iets moois aan… Maar ja, ik had toch niet voor niets al dat voorwerk gedaan? Nou ja, het geld was toch nog niet binnen dus bestellen kon toch nog niet. Ik zou wel beslissende als het zover was. Het geld liet nog een heel weekend opnIch wachten en Riepos had kennelijk haast want hij had al twee keer de prijs verlaagd… De keuze werd mij steeds makkelijker gemaakt en na een vlotte correspondentie zijn we afgelopen maandag snel tot een deal gekomen.
Vandaag was het eindelijk zover. Ik kreeg een berichtje dat er een pakketje voor me klaar lag bij het plaatselijke PostNL punt.
Eindelijk thuis aangekomen snel het pakketje opengemaakt en daar lag hij, een enorme rol chocoladekleurig leer:
Mijn allereerste watch roll! Helemaal happy mee, ik ga nog op vakantie dus er kunnen veilig wat horloges mee op reis.
“Nou Piet, niet echt boeiend…”
Nee, ik ben nog niet klaar. De oplettende lezer heeft gezien dat de titel “Mijn eersten” is, meervoud dus, en dat ik mijn verhaaltje begon dat een wat netter horloge zocht. Althans degenen die de moeite hebben genomen om dit hele epistel tot zich te nemen, en niet alleen voor de plaatjes hier zijn gekomen, hadden het kunnen lezen.
Riepos had namelijk een combi-deal. Volgens het meegeleverde aankoopbewijs heeft hij op 13 juni j.l. een horloge gekocht maar was eigenlijk op zoek naar hetzelfde model maar dan iets kleurrijker. Wie ook maar een klein beetje kan rekenen heeft al in de gaten dat het horloge dus zegge en schrijve dertien dagen oud is op het moment van schrijven. Je kunt dus wel stellen dat het nieuw is. Er mankeert dan ook werkelijk niets aan.
Genoeg gezwetst, ik zal de reep melkchocolade eens open maken.
Daar hangt hij dan. Mijn eerste Citizen en tevens mijn eerste automatische horloge. De Citizen Tsuyosa NJ0151-88W met beige-crÄ—me-ecru-RAL9010 kleurige wijzerplaat met goudkleurige accenten op een werkelijk prachtige stalen band.
Jullie zien er natuurlijk niets van maar het is werkelijk magisch om te zien hoe die gouden secondewijzer zijn rondjes rent. Onder het saffier door, over de witte, met goud omrande indices.
Als je horloge draagt heb je er natuurlijk geen kont aan maar de achterzijde is minstens net zo mooi en betoverend als de voorkant.
Natuurlijk heb ik meteen het bandje op maat gemaakt en om mijn pols geslingerd. Het voelt opvallend zwaar aan maar ondanks dat hij toch een diameter van veertig millimeter heeft valt hij reuze bescheiden. De rits korte schakels voelen uiterst comfortabel en al mijn haren blijven netjes op mijn arm.
En in het licht van de ondergaande zon komt dit prachtige horloge, uit het land van de rijzende zon, werkelijk schitterend uit de verf.
Dank voor jullie aandacht. Ge moogt weer voetbal gaan kijken of zo. Ik ga lekker buiten zitten om in het gouden zonlicht de secondewijzer rond te zien spurten. Misschien haal ik het wel van mijn pols af en ga ik de rotor rondjes laten draaien. De kans is groot dat ik er een lekkere borrel bij pak. Dubbel genieten.
Fijne avond allen!