NA: Mijn Grail !! Oris Der Meistertaucher

Het begon allemaal rond eind 2017.
In de lobby van een Van der Valk waar ik 3 horloges ruilde tegen een geweldige Seiko met @royke74.
En Roy … zo heel even snel tussendoor … "Hey, kijk eens wat ik om heb. Een Oris. Mooi he ? En die rode rotor … mooi merk hoor, Oris’ …
En dat was het dan … het zaadje was gelegd. In dat kleine minuutje tussendoor dat hij mij zijn Oris liet zien (een Pointer Date volgens mij, maar dat weet ik niet meer zeker… Het Oris virus zou zich heel iets later hardnekkig manifesteren :sweat_smile:

Helaas zat Oris best buiten mijn budget, maar de Aquis had mij toch overwonnen. En weer dankzij held Roy, heb ik de Aquis toch kunnen bemachtigen.

Maar er was een ander model dat mij meteen trok. Der Meistertaucher. Altijd getwijfeld tussen de 2013 en 2017 versie. Maar toch altijd meer naar de 2013 versie gehangen.
Nog veel verder buiten mijn budget, dus ik moest hem maar gauw vergeten. Maar dat weten jullie allemaal wel denk ik, dat lukt nooit. Als je eenmaal veroverd bent door een horloge, gaat deze niet meer uit je hoofd.
En zo was mijn grail geboren. Wetend dat hij er waarschijnlijk toch nooit zal komen, toch altijd hoop gehouden natuurlijk.

En alsof het zo moest zijn … Nu ik eindelijk toch weer wat meer heb te besteden, laatst in het Oris Only topic toch eens heel voorzichtig een lijntje uitgegooid … en binnen no time een berichtje van mijn nu tweede grote held @SuperDuiker met een deal die ik kon laten schieten !! :star_struck:

En toch ook weer met behulp van held Roy de funds snel bij elkaar gekregen.

En nu is hij hier. om mijn pols … Niet te geloven ! Het is gelukt ! Ik heb mijn grail bemachtigd !!
Net een dag voor mijn verjaardag :sweat_smile:

Wat een presentatie van Oris. Mooi in een pelican case.

Als iemand trouwens weet waar dat … gewichtje (?) voor is ?

Kijk nou wat een beauty !!

Wat een heerlijk horloge.
Draagt ontzettend lekker met z’n titanium.
En gewoon onwijs mooi en speciaal, zo’n regulator.
En de perfecte maat voor mij (43mm).
Hij is echt perfect oor mij !

Even wennen met aflezen, maar gaat eigenlijk al best wel vlot.

Echt, ik kan m’n geluk niet op. ik ben zo onwijs blij met dit horloge !!

Met super dank aan held @SuperDuiker. Je hebt echt een droom van me laten uitkomen ! :pray:t2: :smiley:

En nu genieten ! :blush:

Bedankt allen voor het lezen. Kan echt geen verhaal vertellen / vormen, maar ik heb het geprobeerd :sweat_smile:. En ik wilde jullie deze hele speciale NA niet onthouden !

Groeten,
Thomas

156 likes

Mooi man! Gefeliciteerd met deze Oris :ok_hand: De rode wijzer lijkt wel te zweven. Mooie layout van de wijzerplaat!

1 like

Heel dik, gefeliciteerd en veel plezier ermee !!

1 like

Veel plezier ermee :+1:

1 like

Ik word gewoon vrolijk van de blijheid die van je bericht straalt. Erg fijn voor je dat je dit hebt kunnen doen.:+1:

5 likes

Erg mooie Oris. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met dit prachtige uurwerk! Ik ben ook fan :slight_smile:

1 like

Veel duikplezier!

1 like

Een geweldige duiker in een onberispelijke staat. Lekker hoor zo’n grail :star_struck::+1:

1 like

Gefeliciteerd met je grail Oris als NA Thomas. Heerlijk verhaal. Tof dat het gelukt is

1 like

Heel gaaf!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige uurwerk.

1 like

:point_up::point_up::point_up::point_up: tsja waar is dat voor ???

Mooie aanwinst trouwens!!

1 like

Mooi verhaal en fantastisch mooi horloge. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!:grinning:

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige Oris :ok_hand:t2:

1 like

gaaf man ! heel veel plezier er van :+1:

1 like

Hele toffe aanwinst! Heb je de Aquis nu nog wel of heeft die het veld moeten ruimen?

1 like

Van Harte Gefeliciteerd mooi !

1 like

Fijn horloge, geniet er van!

1 like

Nogmaals gefeliciteerd!

Daar steek je een schroevendraaier blad in (zit als het goed is een van die buisjes) en dan kan je één kant van de band
schroef fixeren terwijl je de andere losdraait met de schroevendraaier.
Vergt wat oefening maar bij titanium heb je het echt nodig. Daar “zweven” de bandschroeven in de kast

3 likes