Nooit verwacht dat ik zo snel mijn grail watch zou bezitten.
Ik ben dit jaar goed begonnen met de aankoop van een Omega Seamaster 300 uit 2007. Dit horloge heb ik altijd al mooi gevonden en toen ik een mooi exemplaar tegenkwam heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb in januari geen ander horloge om mijn pols gehad dan de Seamaster, waardoor voor mij duidelijk werd dat ik mijn overige 12 horloges niet meer ‘nodig’ had en de stap wilde maken naar een kleinere collectie van duurdere stukken. Mijn volgende aankoop en grail watch, een vintage Rolex Datejust was dan ook de meest voor de hand liggende keuze.
Eerst zou ik bijna een 16014 hebben gekocht bij een horlogezaak in Rijswijk maar dat is helaas uitgelopen op een enorm slechte ervaring. Daarna heb ik de keuze gemaakt om het budget iets te rekken en moest het de 16234 worden die ik gezien had bij Langedyk Vintage Watches in Opmeer. Donderdagavond heb ik contact gehad met LVW en vrijdagochtend ben ik die kant op gereden waar ik ontzettend goed geholpen ben door Youp. Ik werd heel gastvrij ontvangen en ben vertrokken met een prachtig horloge en alle bijbehorende spullen die je krijgt van LVW.
De slanke kast van de 16234 in combinatie met de moderne upgrades zoals het saffierglaasje en het 3135 caliber zijn voor mij de perfecte tussenweg tussen vintage en modern. Daarbij is dit horloge echt in topstaat gezien de leeftijd. Het horloge komt uit 1991 en is overigens 9 jaar ouder dan ik zelf ben!
Haha, zeker! Het was voor mij anderhalf uur rijden dus in totaal zo’n 3 uur in de auto gezeten zonder tussendoor te eten. Toch fijn dat de Mac overal langs de snelweg zit