Twee weken geleden was ik samen met mijn vrouw bij mijn vaste AD om een Tudor Black Bay Pro te kopen. Mijn vrouw had geluk en kon een Datejust 36 kopen dus wij beide geslaagd met twee prachtige horloges. In de etalage achter de verkoper stond een GMT Master (Batman) met Oysterband als EO. Ik kon mijn ogen er niet vanaf houden, ondanks dat ik super gelukkig was met mijn NA, namelijk de Tudor. Mijn verkoper gevraagd of ik die mocht passen en dat was uiteraard geen probleem. Zo gezegd zo gedaan en ik de had GMT Master om mijn pols. Ik was opslag verliefd. Wow wat is dit gaaf. Nog mooier dan op de plaatjes en dan in de etalage. Ik vertelde de verkoper dat ik nu een groot probleem had, want ik wilde er heel graag één en vertelde hem ook dat dit waarschijnlijk onmogelijk was. Hij zei inderdaad dat het een model is waar je moeilijk aan te komen is. Ondertussen nog even gebabbeld over horloges en de verkoper liep even weg om voor ons een nieuw bakje koffie te halen. Ik had de GMT Master nog steeds om mijn pols en was nog steeds aan het genieten van dat moment. De verkoper kwam terug met koffie en goed nieuws. Hij zei namelijk je mag er eentje kopen. Ik kon mijn oren niet geloven. Hij gaf wel meteen aan dat het besteld moest worden, dus ik kon niet degene mee die ik om mijn om had. Daar hadden ze namelijk geen doos en boekjes van, maar daar kon ik mee leven. Immers, ik had zojuist te horen gekregen dat ik mijn droomhorloge kon bestellen. Ik gaf direct aan dat ik het horloge liever op Jubilee zou willen hebben, maar dat ik de versie met Oyster zeker niet af zou slaan. De verkoper gaf aan dat het wel een aantal weken kon duren en dat hij de versie met jubilee niet kon garanderen.
De bestelling was dus geplaatst en ik met een glimlach van oor tot oor de AD verlaten. Klinkt misschien raar, maar ik was de NA de Tudor om mijn pols eigenlijk vergeten. De afgelopen twee weken iedere dag met spanning gewacht op het telefoontje van mijn AD met het bericht dat het horloge binnen was.
Deze ochtend kwam ik vanuit mijn nachtdienst, dus was ik nog in dromenland toen ik wakker werd van het getril van mijn telefoon. Ik lag net 2 uurtjes in bed, dus ik dacht zie ik het goed dat de AD mij belt, dus ik nam op en hoorde de verkoper direct zeggen dat hij goed nieuws had. Het horloge was namelijk binnen. Ik half slaperig gezegd dat ik vandaag nog langs zou komen om het horloge op te halen. De afspraak was dus ingepland. Echter, half slapend vergeten te vragen of het horloge met de jubilee of oysterband was geleverd. Later dacht ik, ik ga mijzelf laten verrassen en zie straks wel als de doos opengaat welke variant het is geworden.
Zoals jullie begrijpen, ik was na het gesprek met de AD klaar wakker. Nog geprobeerd om te slapen, maar was te zenuwachtig, dus slapen kwam er niet meer van. Dus eerder dan gepland naar de AD samen met mijn vader.
Daar aangekomen geweldig ontvangen door mijn vaste verkoper. Hij gaf aan het horloge erbij te pakken, waarna hij met de doos aan kwam lopen. Ik in volle spanning wachten om te zien welke variant er binnen was gekomen. De doos ging open en ik zag direct de jubilee band. Wowww, prachtig. Geen andere woorden voor. Ik kon het nog steeds niet geloven. Uiteraard het papierwerk en betaling in orde gemaakt en het is nu feit. Ik ben de eigenaar van een GMT Master (Batman). Met een grote glimlach de AD verlaten en samen met mijn vader lekker een hapje gegeten.
Een dag en een moment om niet te vergeten. Ik ben zo blij als een kleinkind en ga dan ook lekker genieten van deze prachtige NA. Afijn, genoeg geschreven nu tijd voor de eerste plaatjes.