NA: mijn tweede mod project. Seiko SKX

Goed verhaal, en prettig beschreven.
En een goed gelukte mod. Mooi.

1 like

Mooi verslag.

1 like

Mooie mod geworden zeg :+1:t2:. Ben ook een fan van de sarb059 plaat. Ik heb er 1 in mijn monster (die ik niet zelf heb gemod).


Misschien toch ook maar eens Ali aanzwengelen en wat gereedschap kopen, lijkt me erg bevredigend dit zelf te kunnen.

3 likes

Die is ook onwijs gaaf zeg!
Best leuk om te doen hoor maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het Ali gereedschap niet heel goed is. Zelfs niet voor een enkele keer.
Sommige dingen kun je er prima kopen hoor, maar het meeste gereedschap levert alleen maar irritatie op.

1 like

Dank :pray:. Ik ben er ook erg blij mee. Zo blij dat ik me afvraag of ik mijn oranje 1e gen monster nog wel ga dragen :scream::exploding_head:.

Waar heb jij je gereedschap gehaald, nog tips?

1 like

Cool! Beetje een klassieke Seamaster-vibe.

Mod GESLAAGD! :

1 like

Leuk, leuk, leuk! Dank voor het delen!

1 like

Ik heb nog lopen klooien met het “standaard” Ali pakketje maar het meeste is al kapot bij het vullis beland. De caseback opener werkt, maar daar is alles mee gezegd. Je moet er gewoon niet mee willen werken omdat het los schiet met alle mogelijke gevolgen van dien.
Maar eigenlijk kun je daar het beste alleen een set pincetten vandaan halen. En die pers komt ook via Ebay uit China. Voor die enkele keer gaat het prima.
Geharde schroevendraaiers en wijzer demontageding heb ik uit Duitsland besteld maar weet niet meer precies waar. En een Bergeon tooltje ipv die goedkope meuk is wel echt een aanrader. Dat scheelt een hoop irritatie.
Voor de volgende keer ga ik ook een goede caseback opener en uurwerkhouder kopen.

Wow indrukwekkend hoor !
Mooi verslag ook, al ben ik ook zeer benieuwd wat je nu precies zou aanraden qua aanschaf van gereedschap want van dit soort mooie topics gaan mijn handen jeuken maar heb niet het juiste gereedschap en weet niet zo goed wat wijsheid is in aanschaf.

Dus een lijstje wat jij gebruikt met jouw ervaring zou mij (en ik neem menig ander mod enthousiast hier op het forum) enorm op weg helpen !

Maar complimenten hoor !

1 like

Thanks @sj44k voor de complimenten!

Ik ga het in volgorde van gebruik opsommen met mijn advies erachter.

•Bergeon tool voor het verwijderen van de band: aanrader, geen geklooi meer met brekende kopjes enz.

•Caseback opener van Ali: niet kopen, zonde geld. Wat dan wel? Dat weet ik zelf ook nog niet :sweat_smile:

• Uurwerk houder van Ali: mwah, het doet wat het moet doen. Ben er van overtuigd dat een betere beter is maar ik kan niet onderbouwen waarom. Ga ik wel voor zoeken voor de volgende.

•Pincetten: setje van 8 of 9 van Ali: zorg dat je de antistatische koopt. Die zijn prima.

•Geharde schroevendraaiers: voor deze mod waren ze niet nodig. Ik weet niet wat de meest gangbare maten zijn maar ik zou dan de 3 meest gangbare kopen. Mijne komen uit Duitsland maar ik weet niet meer waar vandaan. Edit: die van Ali zijn echt heel slecht.

•Wijzer demontage tool: ook uit Duitsland maar is een “duurdere” die bij aankomst al uit elkaar viel.

•Wijzer monteer gereedschap: ik heb 3 van die stiften met in in totaal 6 verschillende dopjes erop. Dit werkt voor mij prima icm een pincet. Van Ali

• Pers voor het glas: Mijne is van EBay maar op Ali verkopen ze dezelfde. Ik vond het een prima ding voor die enkele keer dat je het gebruikt.

•Bezel wipper: ook van Ali: prima ding, zie geen reden er meer aan uit te geven.

•Blaasbalgje: handig om stof weg te blazen. In je eigen lucht zit teveel vocht. Mijne kwam uit een reinigingssetje voor oor ottoplastieken😁 een goedkope lijkt me prima.

•EDIT: Ohja, met dank aan @HanDavinci : koop een antistatische mat om op te werken, dat voorkomt een hoop gedoe met stof.

Hopelijk heb je er wat aan.
Mijn ervaring met het goedkope spul is dat het echt troep is. Schroevendraaiers, bandentooltjes en banden inkort gereedschap, het breekt allemaal af of het beschadigd je horloge.
Aan de andere kant, wil je het een keertje proberen op een goedkoop horloge dan zou ik het niet laten. Je ervaart het dan zelf.
Voor echt goed gereedschap moet je misschien een oproepje plaatsen want ik ben zelf ook maar wat aan het aanmodderen hoor :slight_smile:

3 likes