yes
Duidelijk ![]()
Proficiat met je nieuwe aanwinst, een hele mooie Rodania.
Een mooi verhaal over de geschiedenis van dit merk en mooie foto’s.
Heel veel plezier met je nieuwe Rodania!
Feli met je “tweede” Cool ding!
Maar vraagje, je zegt:
Nu heb ik wel een paar alarmhorloges maar naar mijn weten kwam A. Schild pas ergens in de 50er jaren met de AS1475. Het eerste alarmkaliber van dat merk. 1954 volgens diverse bronnen zelfs. Dus hoe kom je bij 1947 als ik vragen mag?
Het kan natuurlijk wel zijn dat Rodania een van de eerste was met een AS1475 maar zo vroeg durf ik echt te betwijfelen.
Heb jij info die ik niet ken? Ik hoor dat oprecht graag!
Heb wel een Vulcain 120 uit eind 40. Maar dat is dan ook meteen mijn oudste.
Edit:
En een AS van Rodania die ik zelf bezit, met datum dus een AS1568.
Ik zie op de site van Rodania dat ze zeggen dat ze in 1947 inderdaad dit ding hebben gelanceerd en begrijp dus waar je die datum vandaan hebt nu ![]()
In 1947, Rodania made a significant stride in horological innovation by introducing one of the first alarm movements in collaboration with the esteemed movement manufacturer AS (Adolf Schild). The partnership with AS, a renowned name in the industry, underscored Rodania’s dedication to craftsmanship and precision.
Maar dit is dus wel erg bijzonder te noemen omdat naar mijn weten dat ding pas vanaf 1954 bestond.
Wellicht heeft Rodania samengrewerkt met A.Schild in de ontwikkelingsfase vanaf 1947 ofzo. Lijkt me logischer.
Wellicht weten ze het bij Rodania zelf wel. Immers staat het op hun site.
Altijd leuk om te lezen over Rodania! Ik draag het een warm hart toe’ En proficiat met je aanwinst, leuk model!
Hier de Rodania (begin jaren zeventig) van mijn vader zaliger ![]()
Leuke aanwinst, gefeliciteerd ![]()
Gefeliciteerd met je Belgische NA Jacobus ![]()
Erg leerrijk overzicht heb je gemaakt.
Ik heb een 5-tal jaar geleden een Rodania Carouge aangeschaft, een oerdegelijk kwartshorloge.
Gefeliciteerd ![]()