NA: Mijn vakantie beater

Ik was op zoek naar een horloge om mee te nemen naar het zonnige Italïe deze vakantie. De horloges die ik nu heb zijn me te kostbaar of zijn te oud om mee te nemen. Je weet immers nooit wanneer je onverhoopt in een hoosbui of het zwembad terecht komt.
Na nooit echt een liefhebber te zijn geweest van zwarte wijzerplaten, viel mijn oog tijdens het scrollen online dan toch ineens op de Seiko SRPE57K1. In een video zag ik hoe de matzwarte plaat met gouden accenten prachtig uitkwam in het licht. De sportieve maar toch ook elegante, dressy kast afgeleid van de SKX maakte het voor mij een ideale vakantie beater. Op het horlogeforum stond er stomtoevallig nog een te koop dus ik heb gelijk mijn slag geslagen. Bedankt @DKoper voor het horloge en goede bak koffie!

Eenmaal thuis heb ik de stalen band eromheen gedaan maar ik ging me al snel storen aan het verschil van kwaliteit in afwerking tussen het horloge en de bijgeleverde Seiko band. Voor mij deed het het af aan het horloge zelf, waar duidelijk meer tijd aan is besteed (logisch ook gezien de prijs).
Geïnspireerd door de Grand Seiko SBGV243/245/247, die ik overigens zie als mijn persoonlijke opvolger voor deze aanwinst, zocht ik naar een sailcloth/canvas waterdichte band. Deze heb ik uiteindelijk uit Finland laten komen van ‘Finwatchstraps’. Superfijne kwaliteit en ook dit was liefde op het eerste gezicht.

Dit is nu hoe hij uiteindelijk is geworden, een veelzijdige, perfecte vakantie beater wat mij betreft!

56 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wat is de diameter?

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst, Tom! Een Seiko is altijd goed! En idd leuk, die gouden accenten. Ben ik zelf ook van gecharmeerd, na er jarenlang niets mee te hebben gehad. Nou ja, een groeiend inzicht, zullen we maar zeggen. :grin:

3 likes

Heerlijke vakantie beater :sunglasses::ok_hand:

2 likes

Mijn beste,

Ziet er magnifiek uit!!
Proficiat!!
Fijne Vakantie. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi horloge! :ok_hand: Van harte gefeliciteerd en alvast een fijne vakantie! :sunglasses: :tropical_drink:

1 like

40mm! Ik had denk ik het liefst gehad dat de kast iets dunner zou zijn, maar ik mag niet klagen :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie toevoeging en een heerlijk vooruitzicht :sunny:
Je hebt het over een zwarte wijzerplaat maar deze lijkt donkerblauw?
Los daarvan, een hele fraaie combinatie zo :+1:

1 like

Ik denk dat dat door de witbalans van mijn telefooncamera komt! Hij is toch wel echt zwart :slight_smile:

1 like

Ik zit ook te kijken om deze als beater aan te schaffen! Is mooi in combinatie met allerlei verschillende bandjes. Daardoor ook erg makkelijk te combineren met verschillende sociale situaties.

Zwart met goud, goeie keuze. Ook in blauwe beschikbaar, toch? Die is me net wat te doorsnee.

1 like

Mooie beater. Gefeliciteerd en alvast prettige vakantie. Dat bandje doet het erg goed op dit horloge.

1 like

Hij kan heel veel hebben inderdaad! Een vriend van mij heeft die blauwe maar dan sprak deze me toch net iets meer aan.

Mooie Seiko. Veel plezier ermee.

1 like

Leuk, gefeliciteerd!

1 like

Het eten, het weer, de lawaaiige hotelkamer, de vluchtvertraging, je zeurende vriendin: ineens allemaal onbelangrijk. :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan

1 like

Mooi! Ben benieuwd, Zojuist ook aangeschaft voor vakantie, 169 euro bij de ING punten winkel. Erg mooie band, mag ik vragen hoeveel mm je hebt besteld, scheelt weer zoekwerk, en dan ook de zekerheid dat hij past!

1 like