NA: Mijn vierde Bulova

Zoals eind vorig jaar al aangekondigd had ik net voor Kerst de Bulova Lunar Pilot in de wit/blauwe kleurstelling en met de 43,5 mm diameter besteld. Die met de zwarte plaat lijkt natuurlijk wat meer op het origineel, maar ik heb niets met zwarte wijzerplaten.
Theoretisch zou die nog op oudjaarsdag bezorgd kunnen worden, maar DPD is niet één van de vlotste pakketbezorgers, dus de bel ging vanochtend op 2 januari. Er werd mij een flink pakket overhandigd waar na het verwijderen van diverse proppen pakpapier een mooie zware Bulovadoos te voorschijn kwam:

Deze snel geopend en daar glom het bestelde uurwerk met extra band me al tegemoet:

Na het verwijderen van de nodige stickers en beveiligingen eerst maar even de blauwe lederen band er aan gezet en de tijd goed gezet voor een eerste indruk:

Niet één van de kleinste horloges maar hij valt nog net òp en niet òver mijn pols.

Vervolgens de stalen band op maat gemaakt, want daar komt hij toch het mooiste op uit:

En nu maar eens kijken hoe hij zich houdt; er zit hetzelfde uurwerk in als in mijn JetStar en Super Seville, dus die zouden gelijk op moeten lopen.

Mijn vierde (of eigenlijk eerste) Bulova is een automaat, de Wilton GMT, die qua nauwkeurigheid natuurlijk niet kan tippen aan zijn drie High Precision Quartz broertjes, maar die op reis weer goede diensten bewijst.

69 likes

Wacht maar tot je de zwarte uitvoering van dit horloge in het echt ziet.

Wat vind je er van tot nu toe?

Wat ik tot nu toe op HD YouTube filmpjes heb gezien is ook deze uitvoering van de Lunar Pilot indrukwekkend!

Ik wens je er heel veel plezier mee! Hopelijk komen er nog meer mooie foto’s want dat verdient dit horloge wel.

Fraaie aanwinst :+1:

Mooie NA! :star_struck:
Veel draagplezier …

Kan prima. Vind ik.

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je vierde Bulova.
Wederom een prachtige aanwinst.

Ik wens je er een blijmoedige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

De textuur in de witte plaat maakt hem erg levendig. In eerste instantie had ik, afgaand op de plaatjes die ik zag, wel wat twijfels over de blauwe pushers, maar in het echt vallen die helemaal niet uit de toon. En er zit een goede ‘klik’ in; je kunt de chrono niet per ongeluk in- of uitschakelen.

1 like

Dat is een flinke unit! Ik vind het blauwe leer er erg mooi bij. Veel draagplezier en fijne uren gewenst.

Dit is een mooie uitvoering, gefeliciteerd ermee!

Gefeliciteerd!

Mooi Lunar Pilot Precisionist Huibert. De sweeping seconds van de Precisionist is een lust voor het oog.
Congratulations en veel draagplezier ermee. :+1:
Als ik eerlijke mag zijn , hij valt een klein beetje te groot op je pols, zou mij beter passen. :blush:

2 likes

Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst, ik vind hem prachtig!! Ik heb hem zelf ook langer op het lijstje staan

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

Gefeliciteerd met je hele mooie nieuwe aanwinst!!
Een mooi begin van het nieuwe jaar. :smiley:

Mooie Boluva, gefeliciteerd ermee! :+1:

Mooi merk Bulova gefeliciteerd!

Veel draagplezier!

duidelijk een Bulova fan,
draag hem met plezier

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:

Mooie aanwinst.
Geniet ervan!!!

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.