NA: Mijn vijfde Oriënt

Een maandje geleden al eens aan @BroederBill gevraagd of die perpetual calendar-modellen nog leverbaar waren. Alleen nog bij Ali, bleek. Daar wel gekeken, maar kreeg er toch geen warm gevoel bij qua echtheid, en ook v.w.b. de nog resterende jaren op de kalender.

Vorige week kwam ik toevallig opeens de nieuwe versie tegen op internet; de RA-BA0005S met een grijsachtige dial en een geheel nieuw caliber, de F6D2, waarbij de volledige instelling via de kroon loopt en er geen extra drukknop meer is. De kalender sterkt zich uit tot 2043 en tegen die tijd kijk ik wel weer verder :joy:.

Amazon kon hem voor een aantrekkelijke prijs thuisbezorgen en dat gebeurde dus vandaag. Bijgaand nog een paar foto’s van deze NA.

54 likes

Deze is echt heel leuk en geniet ervan!

1 like

Mijn beste,

Aparte wijzerplaat!!
Leuk hoor!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuk horloge, bijzonder, die wijzerplaat. Gefeliciteerd.

2 likes

Mooi horloge! Bijzonder kalender. Leuke automaat. Veel plezier ermee!

1 like

Leuk merk! En deze is zeker boeiend om naar te kijken!
Ooit zat er bij mij in de buurt een Orientdealer. Maar die is ermee gestopt. Dus tegenwoordig zie ik ze alleen nog maar hier op HF. Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met je Orient, wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:. Ook een leuk speeltje, die van mij loopt t/m 2036. Nu ben ik toch benieuwd op wat voor dag ik op 4 juli 2043 jarig ben, kan ik alvast wat drank inslaan :wink:.

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand:

Ik heb een dergelijk soort ‘perpetual calendar’ ook weleens op een Russisch horloge gezien :thinking: Is er een connectie?

1 like

Leuk man. Is het horloge makkelijk in te stellen?

1 like

Dat is mij niet bekend, maar Oriënt maakt al heel lang dit type horloge met ook hun eigen calibers er in, dus het lijkt me niet erg waarschijnlijk.

1 like

Leuk model! Gefeliciteerd en geniet ervan :+1:

1 like

Ja hoor, met de gebruiksaanwijzing er bij is het niet moeilijk.
Tijd instellen (met hacking) met de kroon volledig uitgetrokken, datum met de kroon één standje uitgetrokken tegen de klok in.
De kalender eveneens met de kroon één standje uitgetrokken met de klok mee. Draaien tot de maand tegenover de laatste 2 cijfers van het jaartal staat en dan lees je de dag van de week af in de kolommetjes onderaan, waar de ingestelde datum in te zien is. In schrikkeljaren gebruik je voor de maanden januari en februari de maanden in de zwarte kadertjes.

1 like

proficiat, veel draagplezier!

1 like

:+1::+1::+1:

Gefeliciteerd met je NA. Je vijfde Oriënt. Lekker bezig :+1:t2:

1 like

Heel toffe aanwinst, veel draagplezier gewenst.

1 like

Gefeliciteerd!
Leuk merk, Oriënt.

1 like

Van harte gefeliciteerd! Toffe Orient :+1:

1 like

Mooi , veel draag plezier :+1:

Welk Orients heb je nog dan als ik het vragen mag?