NA: Mijn vorige graal

Want nu ik hem eindelijk heb moet ik natuurlijk een nieuwe graal hebben. En dat betekent ook dat ik mijn WhatsApp profielfoto ga veranderen.
De reden dat ik mijn graal als profielfoto gekozen heb is heel eenvoudig: als vrienden en familie ergens een horloge zien dat op mijn profielfoto lijkt geven ze me een seintje en ik ga kijken.

Als fervente horlogeverzamelaar kan ik natuurlijk niet ophouden met bijkopen alleen maar omdat dat ene horloge dat ik jaren lang gezocht heb nu eindelijk binnen is.
De volgende graal gaat moeilijker en vooral duurder worden. Maar dan kan ik tenminste mijn nieuwe Whatsapp profielfoto voorlopig weer houden.

Zoals gezegd, ik heb lang gezocht en vaak iets gezien wat er op leek, maar één keer waren de wijzers verkeerd, een andere keer klopte een kroon niet en ga zo maar verder.
Ik had er bijna één met de gewone wijzers gekocht. Maar omdat de verkoper – laat ik het vriendelijk zeggen – een beetje onduidelijk was heb ik het laten gaan. En geen twee weken later is de graal opgedoken.
Een bod gedaan, een dag niets gehoord, onrustig nagedacht wat te doen en toen kwam het bericht van de verkoper dat hij mijn bod accepteerde.
Meteen betaald en nog even moeten wachten vanwege het feit dat het pakje over de grens moest, maar nu is hij aangekomen.
En kan bij zijn broers of neven of hoe je de andere modellen uit dezelfde lijn wilt noemen in de vitrine.
Het is een Pontiac Hydraulica 20 met ronde supercompressorkast met de twee kronen, de lollipop secondenwijzer en de mooie uurwijzer met de driehoek (broad arrow).
Hij ziet er voor zijn leeftijd nog erg goed uit vind ik. Nu nog een Tropic Star band in de juiste breedte eraan en een van de Pontiac gespen die ik nog heb liggen en het horloge is helemaal zoals het hoort.
Hier de foto’s:

Uiteraard met twee Pontiac kronen

En met de P op het glas

En met zijn neefjes

En de achterneef mag ook op de foto

En de volgende graal? Ik zal hem hier laten zien zodra ik hem heb. :sunglasses:

Overigens, er bestaat nog een ronde Hydraulica 20 met een iets grotere kast (de mijne is 36, de andere meen ik 38 mm) maar dat is hem niet. Ook al zal ik hem wel nemen als ik een mooie zie.

51 likes

Gave aanwinst!!

Gefeliciteerd !
Prachtig !!!

een zeer mooie collectie :+1:

Congrats, veel draagplezier :+1:

Gefeliciteerd met de grail, mooi origineel exemplaar zo te zien. :ok_hand::ok_hand::ok_hand:
Heel veel plezier ermee :+1:

Mijn beste,

Magnifiek!!
Een fraaie toevoeging aan je collectie!!
Ik wens je er een fenomenale tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Heel begrijpelijk dat je deze als graal had :ok_hand:. Nu ben ik nog benieuwder naar de volgende!

Wat een fraaie aanwinst! Sowieso een leuke set die je daar bij elkaar hebt.
Geniet er van. :+1:

Mijn hart stond stil maar mijn Pontiac liep nog. (Wim van Est). En gelijk had hij.

1 like

Dat is een hele mooie @Maurits. Succes met de volgende grail.

Mooie, veel draagplezier, :+1:

Prachtige aanwinst en leuke set ook! Veel plezier ervan!

Heel leuk, fraaie collectie ook :+1:

Mooie aanwinst en een hele mooie collectie!

Mooie nieuwe aanwinst,
Veel plezier met het zoeken naar je nieuwe!

Wat een toffe aanwinst! Enjoy!

Heel gaaf! Bijzonder mooie collectie ook! :ok_hand:

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

Mooi!