De titel zegt het al… Het was niet zomaar pats, boem kopen
Zoals velen ben ik aangestoken met het horloge virus, wat een hardnekkige en blijvende variant is gebleken. De afgelopen jaren, sinds ik op het forum zit, is de hobby redelijk geëscaleerd.
De liefde voor de Speedmaster is al van even geleden. Het begon twee jaar geleden, bij juwelier Eugene van Baal. Wij waren met het gezin op stap in Nijmegen, vader had bij Eugene van Baal een afspraak voor een ander horloge… Maar dit was mijn kans om eens een speedmaster te passen.
Op aanraden van de verkoper deed ik een 38mm speedmaster om de pols, gezien mijn smallere polsen. Ik gaf van te voren ook aan niet te beschikken over de financiële middelen, ik heb hierover op 't forum nog wel eens lopen grappen en grollen dat ik mijn auto had moeten verkopen om het horloge te kunnen kopen.
Enfin, volgende stap. Ik ging toch weer kijken naar een Speedmaster, dit keer ging ik serieus en actief kijken naar een Speedmaster reduced. Door een forumlid destijds nog heel vriendelijk en vrijblijvend thuis ontvangen om er eens eentje in 't echt te passen, gezellig gebabbeld en wat kennis over dit horloge wijzer.
Maar nog altijd had ik niet enorm veel financiële middelen, een reduced had al mijn hele spaarpot kapot slaan betekent. Daarbij werd ik zoals meerdere mensen ook een beetje afgeremd door het onderhoud wat een reduced nodig kan hebben.
De tekst doet het al vermoeden, de speedmaster reduced is het ook niet geworden. Vervolgens werd het 2023, had ik inmiddels ook een vaste baan naar mijn studie. Kortom, de situatie is wel iets veranderd.
Begin van dit jaar waren wij in Brabant om onze hond naar de trimster te brengen, waarbij wij tijdens het wachten het centrum van Eindhoven indoken. Even langs de juwelier natuurkijk en weer een speedmaster 38 gepast, ditmaal de blauwe variant. Echter was dit hem niet voor mij, zowel de kleurvariant als de ovale subdials.
Achja, hij zal er vast eens komen…
Nu werd het horloge, dat ik al enkele jaren geleden verlekkerd heb gepast, aangeboden op het forum. Hier nog even over getwijfeld, maar uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en contact opgenomen met het forumlid.
Prettig en vlot contact, afspraak gemaakt en vrijdagochtend in de auto gesprongen met vaders aan mijn zijde (dat is ook weer het leuke van een gedeelde hobby met je vader).
Eenmaal aangekomen het horloge bekeken, nog eens omgepast en eigenlijk daarna ruim een uur gezellig zitten kletsen. Uiteindelijk toch maar eens de pinpas getrokken en de trekker overgehaald. Daar was hij dan, mijn speedmaster!
Thuis zelf de stickers eraf gepeutert, band op laat laten maken en om de pols geslingerd. Met dit zonnige weer en mijn prachtige aanwinst, laat het weekend maar beginnen
Oja wat ik jullie natuurkijk niet kan onthouden, zijn de foto’s van mijn prachtige Omega speedmaster 38 Co-Axial