NA: Ming 17.09

Nadat ik het tijdslot voor dit horloge vorig jaar had gemist had ik hem eigenlijk afgeschreven, totdat ik hem weer tegenkwam bij een GTG. Ik heb hem uiteindelijk de halve avond om gehad en speelde met het idee om een bod te doen. Ik was eigenlijk al voorbereid op een nee, maar tot mijn grote verbazing was hij die ene andere Minase liefhebber in Europa en ik wilde inmiddels wel van de mijne af. Een week later was de ruildeal rond en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Dus na een dik jaar vrijwel stil te hebben gestaan binnen deze hobby verbreek ik de rust met deze knaller.

Ming
Een initiatief van een groep liefhebbers dat in 2017 is opgericht. Het idee was om horloges te gaan maken die zij zelf missen binnen de industrie, en om zoals we al heel vaak hebben gehoord van anderen, mensen echt waar voor hun geld te geven. Daadwerkelijk je geld bij hun uitgeven is nog één van de moeilijkere dingen, want alles gaat per tijdslot of in batches waarbij alles binnen minuten verdwijnt. Bij deze hebben ze dat iets beter aangepakt, maar het was nog steeds kut. Een 10min tijdslot om je horloge te halen, maar aangezien ze in Maleisië zitten is dat nog steeds krap om per credit card te fixen. Ik kreeg namelijk meteen een waarschuwing voor fraude en dat is ook precies waar ik vast bleef zitten totdat het tijdslot voorbij was. Ik was hier totaal niet bitter over :upside_down_face:

Goed, niet het meest positieve eerste beeld want een horloge direct bij Ming proberen te bestellen is gewoon kut. Vraag is, is het het waard? Ik vind inmiddels van wel.

De 17.09
Vanaf het moment dat ik hem voor het eerst vast had moest ik eigenlijk mijn mening over het merk alweer bijstellen. Het is echt een fantastisch afgewerkt horloge voor het geld. Ik verwachtte een matige kast met de wijzerplaat als grote ster. Van bovenaf is deze Ming pure bling. Alles dat je ziet als je naar je pols kijkt is die gepolijste kast, de lume die hoger in het saffier zit dan de wijzerplaat en de guilloche plaat zelf.

De plaat is echt de highlight van dit horloge. Alle indexen zijn laser-etched en met lume gevuld, dit geeft een heel mooie diep effect aan de wijzerplaat zelf wanneer je het horloge vanaf de zijkant bekijkt. Dit effect wordt alleen maar sterker als je ook kijkt naar hoe de buitenste ring van de plaat ook nog boven het guilloche gedeelte uitsteekt. De kleur blauw die je ziet is vanaf geen enkele hoek hetzelfde en naast de guilloche heeft de wijzerplaat ook nog een soort sunburst effect. Het is echt een nachtmerrie om vast te leggen, maar fantastisch om in het echt te zien. Daar hebben jullie in dit topic niet zoveel aan, maar het is wel zo. Ook is het een dikke bonus dat dit horloge 100m waterdicht is. Ik krijg een beetje jeuk van de term, maar dit is o.a. daardoor wel een echt GADA horloge. Sinds mijn Navitimer merk ik dat ik toch een beetje panisch ben over waterdichtheid, dus dit is een rust die ik erg waardeer.

Dat er zo’n dikke gepolijste bezel op zit kan overigens ook een nadeel zijn, want ik heb er nu al een dikke buts in zitten. Maakt mij zelf niet zoveel uit, maar holy shit wat gaat dat snel.

Zijstapje naar de lume, valt niet zoveel over te vertellen behalve dat het er leuk uit ziet:

Het uurwerk is een SW330-2 dat ze hebben omgetoverd zodat het werkt als een normaal horloge, maar met jumping hour hand. En met ze bedoel ik Schwarz-Etienne, niet Ming. Dat zou echt fucking vet zijn, ware het niet dat dit is wat je ziet als je het horloge omdraait:

Ja. Bummer. Dat merk is namelijk fucking vet en ik had graag gezien hoe 't uurwerk eruit ziet. Dus tof dat ik kan zeggen dat er iets van hun bij zit, maar in de praktijk zie je er niets vanaf. Die jumping hour hand is namelijk niet iets dat ik sinds de eerste test aangeraakt heb. In de categorie nutteloze dingen die wel gemeld worden maar waar je niks aan hebt, in de boekjes die erbij komen vertellen ze nog even trots dat je 't uurwerk ook kan hacken. Dat is handig als je hem op atoomtijd wilt zetten. Mis alleen wel iets om dat te doen, zien jullie het?

Ik zit lekker te nitpicken en ik vind dat dat wel mag als je 2000+ uitgeeft aan een horloge, maar ondanks mijn mierenneukerij is dit nog steeds een heel erg cool horloge voor het geld. Er zijn namelijk duurdere horloges op de markt waarbij ze helemaal niets doen met het uurwerk, ik had het alleen wel graag gezien nu iemand het wel heeft gedaan.

Hij draagt top voor mijn mini polsen. Met een diameter van 38mm en een lug to lug van 43.9mm is hij perfect voor mij. Complimenten naar Ming dat ze de lug to lug ook op de site vermelden, deden meer merken dat maar. Ondanks de korte lug to lug is het horloge door de gedraaide kastpoten nog steeds opvallend. Dus ik denk dat dit horloge bij de meeste mensen nog steeds goed zal staan.

De band zit ook erg lekker. Hij sluit erg mooi aan bij de kast en is erg soepel, waardoor hij zich goed naar je pols vormt. Hij komt van Jean Rousseau Paris en schijnbaar is dat speciaal, maar ik ben niet cool genoeg om te weten wie dat is. Toch ga ik hem zo snel mogelijk wisselen voor iets van Delugs want dat blauwe stiksel vind ik niks.

Al met al ben ik er heel blij mee. Ik had bij Ming het beeld van een overpriced microbrand dat ik ooit eens wilde proberen, maar voor het geld ben ik erg blij met het resultaat.

Dank voor het lezen en overige foto spam volgt vast nog wel in andere topics. Ik vind dit een hele lastige om vast te leggen. Goed excuus om ooit eens een macro erbij te halen :v:

194 likes

mooi en bijzonder! :ok_hand:

1 like

Heel vet!! Gefeliciteerd

1 like

Heel tof, Ruben. Die wil ik wel een keertje passen. :+1:

1 like

Zeer bijzonder horloge. Ik vind 'm mooi!

Veel plezier ervan!!

1 like

Een prachtige aanwinst :+1:

1 like

Heel bijzonder horloge. Gaaf om deze hier voorbij te zien komen.

1 like

Geweldige aanwinst! Gefeliciteerd! De blogs op de website van Ming zijn leuk en leerzaam om te lezen. Ze doen niet zomaar iets daar bij Ming. Veel plezier van deze blauwe beauty!

2 likes

Het is een beauty! Een bijzondere aanwinst. Geniet ervan kerel! :+1:

1 like

Super die Ming :ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3:!

1 like

Oeh, daar issie dan. Wat een topper! Hoop hem snel te mogen bepotelen! :slight_smile:

1 like

Ha die Ruben, heel mooi horloge! Ming heeft ook altijd bij mij op de lijst gestaan om ooit eens gehad te moeten hebben. Ik vind het een heel speciaal exemplaar :ok_hand:

Wat ik nog leuker vind is dat je totaal je eigen weg gaat :ok_hand:. Je doet wat je wil en koopt horloges totaal voor de ervaring. Dat straalt er vanaf en werkt aanstekelijk.

2 likes

Zo dan. Die is erg lekker. :star_struck:

Geweldig je voorliefde voor de niet allerdaagse horloges.

Alleen weet ik persoonlijk niet of ik de Minase had geruild. :face_with_monocle:

Die vind ik ook nog altijd zeer bijzonder. Is die wel nog binnen t forum aanwezig?

1 like

Mooi hoor, erg mooi zelfs, geniet ervan! :heart_eyes:

1 like

Fantastisch :heart_eyes:

Dial, dial kleur, kastvorm alle drie dikke plus✅
Complimenten voor de fotografie en niet onbelangrijk; gefeliciteerd met deze unieke NA

3 likes

Gefeliciteerd met deze zeer unieke horloge. Echt een mooi ding!

2 likes

Zeeeer mooi , gefeliciteerd

1 like

Thanks en dat komt wel goed, volgende GTG heb ik deze nog wel verwacht ik!

Thanks Jur! Even bepotelen mag altijd :slight_smile:

Ik vond hem toch te groot dragen uiteindelijk. De sluiting vond ik ook te groot en werd vervelend bij kantoorwerk, voordat ik daaraan begon stoorde het me totaal niet maar het werd al snel een dealbreaker.

Hij is buiten het forum helaas.

3 likes

Lekker man, heel gaaf ding en weer een echt Scrub horloge. Doe je goed :ok_hand:t2:

Horloge voor het leven :wink:

1 like

Welke Minase ging weg btw?

1 like