NA: minos. Weet iets over het merk/leeftijd etc?

Zie foto’s.Ik heb nog nooit van het merk gehoord, het uurwerk zegt alleen 15 juwels en swiss made en onder de veer lijkt 006 te staan.
Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen dan graag!

1 like

Je leest hem precies andersom :wink: Dat is de ETA 900 met 15 jewels en zonder schokbescherming. Jaren 40 zou ik zeggen. Lume is grotendeels verdwenen uit de minutenwijzer. Wel mooie twotone wijzerplaat.

1 like

Dank voor de info! Daar ga ik eens even op verder zoeken. Weet je toevallig ook iets over het merk? Google geeft niets namelijk.

Dat de lume ver weg is had ik ook gezien idd :wink:. Hij lijkt tot nu toe wel netjes de tijd te houden.

http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker

Aangezien er Swiss made staat, zal het de tweede verwijzing zijn. Onderdeel (geweest) van Cortébert.
Sorry, link doet het niet, even Minos intypen en daarna meteen Mikrolisk opslaan bij favorieten. Op horlogebied 1 van de top 10 websites om info te zoeken.

1 like

Je was me net voor.

1 like

Heren bedankt! En de site ga ik idd opslaan!

Het uurwerk ziet er ook mooi schoon uit en de kompasnaald slap bang in the middle. Dus zou heel goed kunnen dat die prima loopt.

Weet je toevallig ook of dat cronometro boven de merknaam nog iets betekent. Het is uiteraard geen chrono :grin: dus betekent dat gewoon dat het een horloge is oid?

Chronograaf en Chronometer zijn twee verschillende dingen.
Chronometer mag je officieel pas voeren als het horloge aan bepaalde eisen van nauwkeurigheid voldoet.

1 like

Dank! Wat een leerzaam forum is dit toch!