In navolging van @RLC heb ik een watch roll gekocht. Geen supersonische ding van honderden euro’s , maar een Mirage. Met de gedachte dat er maar 2 horloges in kunnen wil ik mijn collectie beperken tot 2. We’ll see
Het ding is groter dan ik mij voorstelde, maar dat ligt meer aan mijn voorstellingsvermogen. De maat is prima.
Mooi afgewerkt en met donkerbruin en cognac binnenwerk ziet het er mooi uit.
Het grote voordeel van deze roll is de platte onderkant en de inschuifbare horlogehouders
De houders zijn zacht in het midden, maar stijf aan de zijkanten dit zal voor horloges op bracelets minder makkelijk zijn dan voor op band, vooralsnog geen issue: net als mijn tante Elizabeth ben ik niet zo van de bracelet.
Voor de kleinere polsen is dit wellicht minder geschikt.
Conclusie: mooi ding, goed afgewerkt en doordacht. Rammelvrij horloges opbergen en vervoeren en als every day display geschikt.
Ik wil niet op je parade regenen, maar toen ik voor het eerst de foto’s/campagne van Mirage op Instagram voorbij zag komen was ik een beetje sceptisch. Eerst hadden ze het nog over “vegetable tanned PU leather” wat natuurlijk hilarisch is, dat is inmiddels aangepast.
Maar, een paar weken voordat hun campagne begon, heb ik deze van Ali gehaald voor ongeveer een tientje:
Volgens mij is het echt gewoon 1 op 1 hetzelfde ding voor vier keer zoveel geld… Maar: mooi is 'ie zeker! Vooral de los schuifbare kussentjes zijn heel handig.
Ben al een maand aan het wachten op iets uit Spanje dat binnen 5 dagen er zou zijn. Ik denk dat ze het aan een terugkerende pelgrim uit Santiago de Compostella hebben meegegeven
We wachten het oordeel van @RLC gewoon even rustig af.
Prima rol en het idee om de collectie te beperken spreekt mij ook soms wel aan.
In ieder geval veel plezier ermee!
Dat lijkt me redelijk voor de hand liggend. Ik ben meer benieuwd of @RLC een enigszins betaalbare alternatief heeft gevonden voor die Ali zooi. Dus in Europa geproduceerd en zo mogelijk van leer, zonder prijskaartje van €500. Bij Watchpouch hebben ze wel mooie oprolbare etuis. Niet cheap, maar ook niet met de opslag van een designerlabel.
Als je goedkoop uit wiklt zijn, zul je toch bij Ali moeten kijken. Veelal ook 10 daagse levering en er zijn regelmatig ook recensies met foto’s van et product. Gewoon goed te doen
Ik heb er nu 5 en op de korte termijn nog 1 incoming…
Eerst was het idee om er een uitgebreide review over te schrijven maar als ik zie hoe gallig er laatst op mijn NA + unboxing topic van een watchstand werd gereageerd (met het resultaat dicht gevlagd en verwijderd), dan denk ik laat maar. Ik hou het lekker voor mijzelf.
Hier ook smalle polsen en al enige tijd een Mirage roll in gebruik. De kussentjes buigen redelijk mee is mijn ervaring. Dus ook bruikbaar bij stalen band.