NA : Mistake of toch niet?? Seiko Bellmatic

Was gewoon een beetje aan het rondkijken op Ebay vandaag en kwam deze Bellmatic tegen .
Had niet verwacht dat ik het winnende bod zou plaatsen maar toch gelukt.

Maar eigenlijk weet ik helemaal niets van deze Seiko Bellmatic 4006-7002 .

Kan iemand mij iets meer vertellen over mijn nieuwe aanwinst .?

Is het een goede aanwinst of heb ik me zojuist in de voeten geschoten?

Hier alvast wat plaatjes aangezien we hier van plaatjes houden:slight_smile:

1 like

Ik vrees het tweede. Is een redial. Professionele Seiko verkopers uit de UK eigenlijk mijden als de pest.

1 like

Zou ook eens kijken op www.watchsite.com voor nfo over Bell-Matics. Zijn leuke horloges. Heb zelf een 4006-6040.

1 like

Heb je een linkje naar de advertentie? Band is niet origineel, ik kan het niet zo goed zien als @koekoek maar als hij het zegt zal het wel een redial zijn.

ik herken de foto stijl van Ebay. Puntige A icm een “T” wijzerplaat is niet correct. Je ziet het ook aan de algehele look en lume applicatie van de wijzerplaat. Kast is ook opnieuw opgemaakt.

1 like

Aha, dus mijn lume loze plaat klopt dan wel, met de puntige A. Ik kijk meestal naar de kwaliteit van de belettering en de streepjes en zo :smile:
https://eu1.dh-cdn.net/uploads/db9961/original/3X/d/e/de0789e9e8d0906a9b1f44c7b75c9ffbdb4932f9.JPG

1 like

Oei dat klinkt niet zo best. .

volgens mij heb je verschillende varianten met of zonder lume. Erg mooi exemplaar, 27 jewels JDM :+1:

1 like

Redial of niet, voor 190 euro heb je een mooi horloge gevonden. Prima aanwinst!

Bell Matics zijn, zelfs als ze origineel zijn, mij een te groot risico. In goede staat zijn ze niet goedkoop, maar reparatie kan snel kostbaar worden vanwege complex uurwerk.
Ik heb er eentje gehad, maar blijf er sindsdien van weg.

Veel plezier van je nieuwe aanwinst.

En het zijn inderdaad mooie horloges.
Hierbij nog een foto van de mijne, helaas niet meer in bezit.

1 like

Exact.

Vandaag binnengekomen…
Ben toch wel blij ermee .

Hij is in het echt nog mooier :slight_smile:

5 likes

Ik vind hem mooi, redial of niet. Maar heb een zwak voor Bell-matics. Gefeliciteerd!

1 like

Idd,mooi horloge :+1:t2: