NA: MM200, old vs new. De Seiko SPB187J1 en vergelijking met de SPB097J1

Klopt.

3 likes

Mooie vergelijking maar de nieuwe wint het by far van der oude. De oude MM200, de SPB077, heb ik zelf ook twee keer gehad.

2 likes

Vind ik ook. Ik had bij de oude altijd het gevoel dat ie balans miste. Misschien door die pijl :arrow_up: als uurwijzer.

1 like

De SPB077 is een mooi en leuk horloge, maar de nieuwe MM200 is gewoon weer next level. Net een tandje beter afgewerkt en hoogwaardiger. Daarnaast ging ik mij op het gegeven moment dood irriteren aan die rare pijl uurwijzer.

2 likes

Twee maar. :thinking:
Je mag hier pas meepraten als je er minimaal 4 hebt gehad, liefst ook nog in verschillende kleurtjes. Ik ben er nog niet vwb. de kleurtjes, moet de blauwe en groene ook nog proberen. … :wink:

Ben het overigens wel met je eens hoor. Hoewel ik de ‘pijlwijzer’ zelf wel heel erg leuk vind. De wijzers die op de nieuwe zitten zijn weliswaar meer conform de oorspronkelijke uitvoering, ook met de rode stip enzo, maar verder toch wel erg gewoontjes. De pijl vond ik bijzonderder. Maar goed, je kunt niet alles hebben.

Ik ben nu blij met de 187! :blue_heart:

3 likes

Ook bij de 185?

1 like

Denk het wel maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen

1 like

Als je deze foto even inzoomt, zie je schaduw…

Ook iets ‘verdiept’ @dtrally. Meen ik me ook te herinneren toen ik 'm vorige week in handen had. Deze lichte inleg doet wel iets minder “ik zie er uit als echt keramisch” aan. :wink:

1 like

Goede foto inderdaad, ik zie de diepte nu duidelijk. Dank.

1 like

Nog steeds happy met de blauwe MM200. Ben wel benieuwd hoe die groene LE SPB207 irl gaat worden. Volgens mij wordt hij in maart verwacht.

3 likes