NA: M'n eerste Panerai

Vandaag door een leuke ruil met @sirksael mijn eerste Panerai om de pols, een Luminor PAM27C power reserve.

Leuk horloge, zit wel tussen 7 en 8 een klein en ondiep krasje op het saffier wat je alleen ziet als het licht erop valt.

Voordat ik een nieuw glaasje bestel ga ik eerst eens aan de slag met diamantpasta van 0,25 micron, op het net vind ik dat dat best kan werken. Ben benieuwd!

Hoe dan ook valt 't krasje nauwelijks op dus ben er blij mee!

57 likes

Mooie bandenswapper!
Veel draagplezier

2 likes

Mooi horloge, mooie bandjes ook!

1 like

Gefeliciteerd. De helft van de lol van een Panerai, is het banden swappen :metal:

3 likes

Erg mooi en inderdaad, perfecte swapper. Gaat alleen knaken kosten als je dat veel doet bij Panerai :grimacing:

1 like

Is er íets hier op het forum dat géén knaken kost… :confounded:

2 likes

Jawel. Meekijken :joy::joy:

3 likes

Trollen

6 likes

En toch zit het mentaal dieper dan je denkt… Dit gezien je in je NA topic de helft van de tekst naar een krasje verwijst wat niemand ziet op de foto.

Met of zonder kras, mooi horloge en geniet van je aanwinst!

3 likes

Anders wrijf/kras het er nog even lekker in! :wink:

2 likes

Gave aanwinst!

1 like

Met of zonder krasje ik vind hem prachtig :+1:

1 like

Erg mooi! geniet ervan. En dat krasje… ach… beter dat hij er al in zit dan dat je zelf de eerste maakt, beetje ingereden is niet altijd slecht :sunglasses::joy:

3 likes

Mooie aanwinst .

Probeer eerst het volgende eens : met watervaste zwarte stift in de kras stiften en dan overtollige inkt er met een stukje papier vanaf vegen / schuren.
Met diamant ga je wazige vlekken krijgen !

Zo tip ik het saffier van mijn Sinn af en toe bij ( heb de AR coating eraf geschuurd met 3M korrel 2000 ) waar tientallen kratertjes in zitten .

3 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze begerenswaardige verworvenheid!!
Zéér fraai!!
Ik wens je er een gezegende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooie aanwinst! Als er een coating aan de buitenkant zit zal ik oppassen met polijsten, grote kans dat het alleen maar erger wordt of je moet de hele laag wegnemen…

1 like

Congrats, mooie aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!

Veel draagpezier toegewenst.

1 like

Mooie klok, proficiat. En welkom bij de club der paneristi!

1 like

MOOI! En volgens mij best een zeldzaam model, toch? Ik kende eigenlijk geen Panerai model met centrale secondewijzer…

1 like