Eerste NA sinds mijn toelating tot het forum: de Sinn 556i M (mocca).

Ik was op zoek naar een casual dresser op bruin leer. Een horloge op bruin leer ontbrak nog in mijn collectie, ik ben niet zo’n bandenswapper en vind het fijn als het horlogebandje matcht met schoenen en riem. Eerst richtte ik mij op horloges met zwarte wijzerplaat, waarbij de reguliere Sinn 556i al als een van de opties voorbij kwam. Die vind ik -zoals veel horloges met een zwarte wijzerplaat- echter mooier op de stalen bracelet en gezien het beoogde doel van het horloge (dragen op bruin leren band), wilde ik een horloge dat er (in mijn ogen) het mooiste uitziet op die band.
Toen kwam de mocca uitvoering in beeld. Deze is er naar mijn bescheiden mening voor gemaakt om op bruin leer te dragen. Ook Sinn zelf presenteert dit model op de website primair met bruin leren band. Andere pluspunten tov de reguliere 556i (voor mij) zijn geen datum en applied indices. Nog wat YouTube filmpjes gekeken en op het forum de foto’s van @AlexanderN bekeken. Wat ik al dacht werd hierin bevestigd: het is geen ton-sur-ton, maar de kleur van de dial varieert enorm afhankelijk van de licht inval, wat hem op een bepaalde manier spannend maakt. Dit moest hem dus maar worden. Op de foto’s een eerste indruk.
Geïnspireerd door een van de YouTube filmpjes over dit model gooi ik later misschien nog een donkerbruin Hirsch Performance James of George bandje op, dat past naar mijn idee perfect bij het dubbele karakter van dit horloge.