NA moeilijke en oude Zenith met gaten

Na een tijdje speuren, heb ik het onderstaande horloge kunnen bemachtigen. In mijn enthousiasme van de conditie van het horloge had ik mn bod snel en redelijk hoog ingezet. Na het verlopen van de veiling kreeg ik gelukkig het bericht dat ik had gewonnen. De verkoper had hem snel verzonden en ik was als een kind zo blij toen ik hem ontving.

Toen ging het mis. Ik had de advertentie van de eBay verkoper niet gelezen. Handig! De verkoper merkte op dat de secondewijzer liep maar de uren- en minutenwijzer niet. Je kon ze wel verstellen maar het uurwerk functioneerde niet goed.

Shit…

En hij was smerig. Heel smerig. Zie hieronder voor meer.

Maar nu is het horloge terug van de service en compleet gereinigd. Gelukkig!

Het horloge wekte mijn interesse omdat hij een apart ontwerp heeft met veel lijnen en facetten. Een duiker uit de begin jaren 70, manufactuur uurwerk, tikgetal van 28.800 en een stalen band van de bandenmaker Gay Freres.

Genoeg gesproken, zie hier de foto’s.

Zie hier de aangekoekte troep van de vorige eigenaar

En zo ziet hij er nu uit. Met de originele kroon.

Bedankt voor uw aandacht

18 likes

Mooi horloge en ziet er weer helemaal fris uit!

1 like

Mooie met de enig juiste band :slight_smile:

1 like

Mooie Zenith, leuke band, kende ik niet. Speciale kastvorm ook. Geniet ervan :+1:

1 like

Prachtige vintage die ik ook een keer hoop tegen te komen :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Fantastisch!!
Goed gedaan hoor!!
Ik wens je er vele mooie momenten mee!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi hoor. Misschien heb ik het gemist, maar alles doet het weer aan de servicebeurt?

Gaaf dat hij het weer goed doet, gefeliciteerd!

Supermooie aanwinst.En in erg mooie staat :+1:

Dat zijn nu leuke kastvormen, daar hou ik van.

1 like

Mooie Defy.