Na het mislopen van een Mondaine Stop2go op dit forum, was ik inmiddels ‘verkocht’ aan het idee om een Mondaine te hebben.
De Stop2go heeft een gaaf mechaniek, dat de secondenwijzer op de 12u marker twee seconden stil staat, waarna de minuutwijzer precies een minuut vooruit springt.
Maar:
Dat maakt het horloge duur
Ik lees veel berichten waarbij het uurwerk tot mankementen leidt
Hij is er alleen in 41mm, en gezien het ontwerp (witte dial, dunne bezel) gaat dat aan de grote kant voor mij zijn.
De deal op HF was goed, helaas misgelopen, maar vervolgens heb ik voor een prikkie (iets meer dan €100) deze ‘gewone’ Mondaine gescoord, van 35mm, zonder de Stop&go functie dus.
Hij oogt veel groter dan 35mm, zelfs naast een horloge van 39mm zou je bijna denken dat hij groter is vanwege de witte plaat, dunne bezel en bij dit model vooral ook de rechthoekige, uit stekende lugs. Die lugs zijn even wennen, maar inmiddels helemaal aan gewend geraakt!
Zwarte croco met rode stiksels gekocht, perfecte combo vind ik! Sportief en toch (soortvan) netjes.
Goeie aankoop! Gewoon een heel mooi tijdloos minimalistisch horloge. En die band staat 'm perfect.
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor zo een.
Veel draagplezier!
Leuke horloge met een goed formaat voor jou pols. Proficiat met de aanschaf!
Zelf ben ik ook al een tijd - minder intensief weliswaar - aan het uitkijken naar exact dezelfde horloge. Ban/was er nog nooit eentje tegengekomen voor rond de € 100, helaas;
Gefeliciteerd! Heb deze (met stop&go) ook al een tijdje in mijn hoofd spoken en moet er misschien toch maar eens werk van maken… Mooi horloge met leuk detail!