NA Mondaine

Ik was het niet van plan om nog dit jaar een nieuw horloge te kopen.
Maar was van de week in het dorp op bezoek wij onze juwelier.
Hij gaat er mee stoppen en geeft leuke kortingen.
Mijn vrouw was bezig een zilveren armband uit te zoeken toen ik terloops vroeg of hij de Mondaine stop 2 go nog had.
En natuurlijk had hij er daar nog 1 van.
Ik had al de Mondaine Evo Big Date (nu in het blauwe deel) en was al een poos gefascineerd door dit horloge.
Om een lang verhaal kort te maken : de aanbieding was te mooi om te laten gaan en derhalve nu dit topic. :sunglasses:
De techniek van dit horloge is schitterend. De secondenwijzer wordt door een eigen motor aangedreven, en doet precies 58 seconden over 1 minuut, om daarna 2 seconden stil te staan.
In die 2 seconden maakt de minutenwijzer een sprong van 1 minuut.
Net als bij de originele stationsklokken van de Swiss Railway.
Een prachtig schouwspel.
De juwelier wist me nog te vertellen dat een eerdere versie van dit horloge problemen had gegeven, waarop men een verbeterde versie op de markt bracht.
Opvallend detail is de kroon die niet rond is maar meer de vorm van een schakelaar heeft.
Ook de secondenwijzer is anders dan je bij quartz gewend bent. Hij maakt geen stappen maar meer een vloeiende beweging

Omdat met foto’s de sprong van 1 minuut lastig is vast te leggen doe ik er ook een kort filmpje bij

Edit : Het filmpje lukte mij niet :joy:dus daarom maar een you tube filmpje :smile:

43 likes

Heel leuk! Ik blijf altijd even staan bij de Belgische stationsklokken wanneer de minutenwijzer gaat verspringen.

1 like

Leuk ding he! Ik heb de wandklok :sunglasses:

1 like

Haha, t blijft fascineren. :sunglasses:

Gefeliciteerd. Blijft een verschrikkelijk leuk horloge!

1 like

thnx

Van harte gefeliciteerd, hjdt! Wat een ontzettend leuk horloge.[spoiler] _Voordat je 'm in het blauw plaatst, mag je mij wel even tippen, hoor!

1 like

Mooi horloge! Mooi kerstcadeau voor jezelf :+1:

1 like

Thnx. En helemaal in de kerstkleuren. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zeker! Fijne dagen! :metal:

1 like

u2

1 like

Oke zal ik doen

1 like

mooie tijd ermee :sunglasses: ben zelf in bezit van 4 mondaine’s.

mooie dagen :christmas_tree:

1 like

Echte fan dus :sunglasses: Jij ook fijne dagen.

Gaaf en apart horloge.
Geniet ervan.

1 like

Dank je

1 like

Mooie klok!!

1 like

Thnx

Wat een leuk en mooi horloge, geniet ervan.

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like