NA: Montblanc Heritage Chronometrie

Deze week heb ik mijn broer geholpen een nieuw horloge te zoeken. Hij is niet echt een enthousiastelling als het om horloges gaat, maar wil wel graag een beschaafd en kwalitatief fatsoenlijk horloge dragen. Zijn Maurice Lacroix had na vele jaren de geest gegeven, dus er moest wat nieuws komen. Qua budget onder de 3K.

Het klinkt wellicht wat blasé, maar ik had in die prijsklasse al een tijdje niet rondgeneusd. Maar ik heb er wel van geleerd. Wat is er een hoop moois te koop met hoogwaardige afwerking en uitstraling voor dat geld! Zet je je merkensnobisme even aan de kant en laat je de wens van een inhouse uurwerk varen, dan is er echt veel aantrekkelijks te vinden.

Afijn, hij is inmiddels voorzien.

Bij mij in beeld kwam een Montblanc, die te koop stond op dit fijne forum. Ook zo’n merk dat niet met alle modellen in de top meedoet, maar ongekende ‘value for money’ biedt.
Uitgerust met relatief eenvoudig, maar betrouwbaar Peseux 7001 uurwerk en van een merk dat sommigen enkel kunnen associëren met pennen. Dat laatste heb ik altijd al onzin gevonden trouwens.

Prachtige dresser in roségoud. Dat maakt hem qua retailprijs natuurlijk een stuk duurder. Maar vergeleken met zeg een JLC nog steeds heel gunstig. Als je hem dan ook nog voor bijna 1/3 van de retailprijs op de kop kunt tikken is dat wat mij betreft zelfs een koopje.

De afwerking is van absoluut topniveau. Prachtige opgelegde en gefacetteerde markers en cijfers, licht ‘grainy’ wijzerplaat, mooi gewelfde kastpoten, schitterende wijzers met facetten. Precies de juiste maat (38mm), geen secondewijzer, subtiele ‘rail track’ en een prachtige dunne alligator band.

Ik ben helemaal het mannetje!

En vanavond kont er nog een NA binnen!

87 likes

Schitterend horloge :smiley: !

1 like

Leuke dresser en met dat uurwerk is niks mis…
Veel draagplezier.

1 like

Prachtige dresser!

1 like

Mooi hoor :ok_hand:

1 like

Welja!

Maar wat is dit een mooie Montblanc zeg :ok_hand:

1 like

Mooi spul hoor :ok_hand:

1 like

Mooie speerwijzers! Ik stel dat horloge op prijs, en ben het met je eens: Montblanc heeft ten onrechte geen liefde gekregen op dit forum. Leuk om dit voorbij te zien komen.

1 like

Prachtig horloge! Ticks all the boxes, als je het mij vraagt. Heel veel plezier ermee!

1 like

Heel stijlvol horloge, gefeliciteerd.

1 like

Mooi merk, mooi horloge en niks mis met het uurwerk. Qua uiterlijk kruipt het tegen Chopard aan vind ik. (Edit: dat bedoel ik positief.)

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd! :ok_hand: De niet-edelmetalen versie staat ook nog ergens op mijn lijstje.

1 like

Zeer stijlvol! :ok_hand:

1 like

Elegant en stijlvol👍🏻

Ik zeg: draag hem met veel plezier

1 like

Wow - super mooi zijn eenvoud. Fantastisch kalmerende dial.

Gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge om te zien maar, zoals je zegt, ik verbind dit merk toch met “relatiegeschenken”

Kwalitatief goede relatiegeschenken. Maar toch :thinking:

Tsja. Ik beoordeel een horloge op z’n merites. Een merknaam is niet meer dan dat.

3 likes

Ik zal me er eens in verdiepen :slightly_smiling_face:

1 like

prima horloges zijn het, het is dat ik lichte wijzerplaten bij nader inzien toch wel licht vond…

2 likes

Prachtig horloge, proficiat!

1 like