Ik koop zelden ‘moderne’ horloges en zeker niet vaak Quartz. Maar de aanbieding in het blauwe deel van @Kapitein_43 kon ik niet laten liggen. 4 moderne Quartz Pulsars voor een héél lief prijsje.
Eén daarvan had een design dat mij wel aansprak vanwege de apart gekleurde, of ik moet eigenlijk zeggen geheel niet gekleurde, wijzerplaat Een soort ton-sur-ton zwart voor de plaat en de ring met de uren index. Toch, althans bij voldoende licht, goed afleesbaar. Daarnaast heel erg plat, slechts 7,5mm, en daarom erg prettig te dragen. Het horloge met een lug maat van 22 mm kwam zonder bandje, maar daarvoor had ik zelf nog wel iets liggen uit eigen keuken. Een donkerrood leren bandje met krokoprint.
De combinatie van deze Pulsar VX32-x357 met het zachte leren bandje maakt het een fijn horloge om af en toe te dragen bij iets nettere kleding dan de spijkerbroek/t-shirt/trui combinaties die ik meestal aanheb… Echt een mooie moderne dresser met een mooie maat van 36 mm en een gebrushte stalen kast met hoogglanzende zijkanten.
Vaak valt mij bij de Pulsar horloges, een budget merk van Seiko, de mooie afwerking op, zo ook bij deze. Een ondergewaardeerd merk.