Afgelopen zaterdag was ik in Rotterdam Centrum met het gezin aan het rondstruinen, u kent het wel, moeder de ene kledingwinkel in en uit, vader bezoekt zijn eigen favoriete winkels. Ik was eigenlijk op zoek naar de collab van Blancpain en Swatch, maar blijkbaar wordt die alleen op de P.C. Hooftstraat verkocht in Amsterdam. Vreemde marketing, maar ok, ik wilde ´m enkel bekijken en geen interesse in een koop.
Eenmaal aan de praat met de verkoopster terloops maar gevraagd of er toevallig een Moonswatch op voorraad is, en ja hoor, deze waren er zeker. Een aantal varianten zelfs; o.a. Earth, Mars, Mercury en Jupiter. Uiteindelijk is m’n keuze gevallen op de Mission to Mercury variant. Binnenkort maar eens een bandenwissel doen; ik heb nog een beige NATO van Phenomenato liggen, maar zag onlangs ook een toffe rubber-achtige band van HIRSCH. De originele band van de Moonswatch kan mij namelijk niet bekoren, veel te lomp, te dik.
Enfin, mijn eerste indruk van het horloge is dat 'ie zo licht is, dat je soms amper door hebt een horloge te dragen, wat ik op zich wel fijn vind. De kwaliteit van afwerking is wat je kunt verwachten voor die prijs, maar ik neem dat voor lief. Niet te hoge eisen stellen, dan kan het ook niet tegenvallen, toch?!
Ik vind het gewoon een leuk horloge voor erbij, voor de afwisseling prima. Op naar de volgende NA; de Squale HFLE 2024. Hier kijk ik pas ECHT naar uit!
Dat is de juiste omschrijving. Zelf heb ik de Mission to the Moon en die is net als deze prima afleesbaar.
Dat is wel nodig ja, de originele band ziet er echt leuk uit en de Apollo astronauten droegen hun Speedmaster ook op Velcro maar dit is een oncomfortabel bandje.
Zelf heb ik deze ook en vind het de mooiste van de hele reeks. Maar eerlijk gezegd viel het mij toch wel wat tegen om mijn pols. Wellicht moet ik ook een andere band nemen zodat die beter staat haha.