NA Moonswatch Saturnus

Je hebt van die dagen die je niet kunt voorspellen. Vandaag een horloge verkocht, toch weer niet en uiteindelijk zelfs met een onverwachte NA naar huis …

De bedoeling was een horloge minder in de verzameling. Dat is in ieder geval goed mislukt …
De verkoop van mijn Rolex Explorer II (nog altijd in het blauw dus) was net bezegeld met een kopje koffie en een handdruk met een sympathiek HF lid.

Dit HF lid was speciaal afgereisd uit Brabant en liep heel logisch nog een rondje door Amsterdam om even te neuzen bij Gassan. Ik deed iets vergelijkbaars en liep nog even langs de Swatchstore. Achteraf had ik het liever andersom gedaan, maar goed …

Iets in de blik van de Swatch verkoopster zei me dat er goed nieuws was en ze zei: Kom over een uurtje nog eens terug. Ben even lekker Ramen gaan slobberen in de Jordaan en stipt een uur later was ik weer bij de Swatchstore. Dicht! Winkels in de halve Kalverstraat waren dicht vanwege een stroomstoring … Hoe het lot je kan tarten. Wachten of niet? Het kan wel een paar uur duren … Maar ik had het gevoel dat dit een goede dag zou worden en hoopte dat het wel mee zou vallen. De zon schijnt en ik had de tijd … had al een vriendje gebeld en was dus best gezellig. Een klein uurtje wachten tot de deuren weer open gingen.

Maar voor ik naar binnen kon stappen kreeg ik een bericht. De verkoper van de Explorer trok zich terug! Gassan had een Explorer I voor list voor hem te koop. Natuurlijk snapte zijn (helemaal niet zo) lastige keus. Jammer natuurlijk dat we nog niet afgerekend hadden, maar ook daar was weer een goed verhaal bij. Deze jongen had namelijk 2 maanden gewacht op een Explorer II via Chrono24 die nooit kwam. Zoek geraakt door UPS … Zijn geld hing nog ergens en ik had beloofd de Explorer voor hem vast te houden. Misschien had ik achteraf toch zijn aanbetaling toch moeten accepteren …

De Swatchstore had ondertussen wel goed nieuws! Er waren 4 Moonswatches Mission to Saturn binnen gekomen die dag. Zowel ik als een goede vriend hadden geluk. En even later liepen we beiden met een nieuwe Swatch de deur uit. Daarmee was de voorraad dan ook wel meteen weer op … Na ons begon het bekende sold out riedeltje richting de kopers die inmiddels binnen waren. Veel geluk en een beetje geduld en vooral grote blij : )

Mooie dag dus al bij al met eigenlijk drie NA’s. Eén voor mij en een maatje en één voor de koper van mijn Explorer. Die is er nu nog wel en mag nog steeds weg. Maar ook wel fijn dat ik er nog heel even van genieten … al heeft hij nu wel concurrentie van alweer een NA : )

49 likes

Leuke NA! Benieuwd hoe de Swatch bevalt, voelt, werking chronograaf etc.

1 like

Mooi verhaal :+1:
Uiteraard proficiat!

1 like

Durf het bijna niet te zeggen, maar het is mijn derde MS … Ik vind ze top. Chrono functie doet het prima. Maar gebruik ik alleen als eierkookwekker …

Draagt verder lekker licht en zelfs mijn vrouw, die mijn verzameling maar onzin vindt, draagt ze graag : )

2 likes

Veel anekdotes in een verhaal. Leuk om te lezen. Proficiat met je NA, de je 3e Moonswatch

1 like

Dussss de moonswatch is verkrijgbaar ??
Op bestelling ?? Of hoe moet ik dat zien ?
Mooi verhaal ?
Geniet van je aan koop. !!

Ik gebruik mijn speedy pro ook alleen als eierkookwekker. Beetje schandalig eigenlijk😜

Geluksvogels! Leuke NA, gefeliciteerd!

Leveringen aan shops zijn redelijk random … dit was de tweede keer dat ik op goed geluk binnenliep en met de neus in de boter val …

Ik weet het, maar heb niet zo veel te timen tegenwoordig :slight_smile:

Lekker hoor! Blijft een van de meer creatieve uit de serie. En ik heb toch het idee dat het personeel van de Swatchwinkels inmiddels ook de horlogeliefhebbers van de verdwaalde sneakerhandelaartjes weet te onderscheiden (wellicht op basis van het schoeisel, lol).

Overigens zou een three watch collection met een iets dressigs, een explorer en een moonswatch als beatertje wel perfect zijn…