Zojuist heb ik weer eens een leuk nieuw cadeautje voor mezelf binnen gekregen. Tijdens een zoektocht naar een leuk horloge voor de vrouw van iemand op Tweakers moest ik ineens denken aan Movado als merk. Even zoeken voor een leuk plaatje en toen bleek dat mijn vinger de bestel knop al had ingedrukt…
Zojuist dus binnengekomen en meteen om de pols gedaan. Tijdens het typen van deze review doe ik dus even wat indrukken op.
Allereerst het doosje:
Karton, vierkant, maar wel redelijk stevig. Strakke hoekjes, geen deukjes, past netjes op elkaar. Goed kussentje er in. Minpuntje is dat het garantie kaartje net te groot is en alleen een beetje los aan het vallen is.
De band
Mooi, zwart siliconen bandje, dat in de kast verdwijnt. Geen swapper dus. Voordeel is wel dat je geen gaps hebt en hij zit lekker.
Het horloge
Voor een quartz aan de hoge kant, mede doordat de band in de kast gaat. Weegt erg weinig. Qua afwerking erg netjes. De kast is mooi glimmend, net als de zeer strakke kroon. Mooi randje erin.
De dial
De bekende punt op 12 uiteraard. Het is een mat zwarte, keramiek achtige dial. Past goed bij het matte van de siliconenband. De minutenmarkeringen zitten in de dial verwerkt. Vanaf de zijkant oogt het wat druk, recht van boven is het nauwelijks zichtbaar. 2 wijzers, een witte Minutenwijzer en een gele urenwijzer. Deze hadden van mij wat feller gemogen, maar zijn wel echt wat anders.
Al met al, een erg leuke aanwinst. Ik dacht dat Movado een stuk duurder was (mede door de samenwerking met Zenith), maar ben erg blij verrast.
Foto’s: