NA: Mühle Terrasport M1-37-60

Hallo HF’ers,

Nadat ik begin Juni mijn Oris BC vaarwel gezegd had wegens te lange L2L voor mijn bescheiden pols en mijn Citizen Aviator ook baan moest ruimen wegens te groot, bleef er tussen het duikgeweld in mijn koffertje een plaatsje leeg voor een flieger.
Eventjes gedacht om de IWC Mark xii aan te schaffen die hier op het forum te koop staat maar met enkele onverwachte kosten aan onze woning die gedachte laten gaan.
Al een tijdje had @lencoth een mooie Mühle Terrasport te koop die in feite een look-a-like is van de IWC. Aangezien niemand snel toehapte, had ik mooi de tijd om alles eens te laten bezinken.

Het gevoel bleef goed bij dit horloge en al snel een mooie deal kunnen maken.
Een dag later stond de koerier op de middag aan m’n voordeur met het pakje.
Heel tevreden mee! Mooie satijnen afwerking van de kast, een ingetogen sportief-klassiek design, en met de net iets kortere lugs past ie als gegoten op mijn pols. Dit zou wel eens een blijvertje kunnen worden.

Genoeg gebabbeld, fotootjes :smile:

6 likes

Van harte!!!
Mooie rustige uitstraling…
Veel plezier ermee! :+1:

1 like

Mooie klok, had hem ook in het vizier. Gefeliciteerd ermee!

1 like

Mijn beste,

Leuke aanwinst.:+1:
Geniet er van!!
(stylvolle achtergrond foto’s)

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Proficat! Inderdaad een “ingetogen sportief-klassiek design”. Mooie afgewerk, ook het uurwerk. Heel fraai.

1 like

Mooi!!!

1 like

De TerraSport loopt goed, +7s/24h, ik moet nog wat experimenteren met ligposities dial up/down om te zien of dat nog verschil maakt.

Nog wat uitleg over de spechthalsregeling:

Vandaag lekker weer, buitenfoto’s

De mirror app :wink:

Binnenkort eens lumeshotje doen, ben benieuwd…

2 likes

Mooi hoor! Proficiat en veel draagplezier!

Lume is niet slecht, maar ook niet overdreven goed, ik denk dat ik wel een beetje verwend ben door de langdurige blootstelling aan Seiko-lume :wink:

@horlogenbandenguru’s:

De originele band is me iets te groot, zelfs in het laatste gaatje draait hij rond mijn pols. Optie gaatje bijmaken niet oké wegens verdikking van de vulling van de band aldaar…

Wat kan hier nog op passen buiten de zwarte leren horlogebanden en de flieger geïnspireerde horlogebanden zoals deze:

En dan ook vooral qua kleurenvariatie?
Ben momenteel enkel in leder en suèdebanden geinteresseerd om op deze te zetten, of andere tweedelige straps, geen nato’s of zulu’s aub…

Groeten,

John