Wanneer je familie weet dat je interesse hebt in horloges komen er af en toe wat dingen je richting uit.
Na het overlijden van een familielid kwam ik in het bezit van een Mutrix Panzer uit 1984.
Mutrix blijkt een Belgisch merk uit Antwerpen te zijn, zeer leuke bijkomstigheid.
Absolute fan van de opbouw van de wijzerplaat:
Arabische numerals
Zwarte wijzerplaat
Tritium
Datum zonder loep
Even wat gedraaid aan de kroon en het horloge loopt lekker.
Het horloge lijkt me verder zo goed als niet gedragen. Het glaasje wat gepoetst met polywatch en nu nog wachten op een bandje van de forumsponser.
Mooi hoor en als je er nog lang plezier van wilt houden zou ik een servicebeurtje overwegen om het uurwerkje van aangekoekt vet en ingedroogde olie te ontdoen en van vers te voorzien. Dit om onherstelbare schade te voorkomen.
(hij stond op een rommelmarkt)
De Dial heb ik proberen te kuisen en zoals je ziet niet alles kunnen afkuisen , heb zelfs de rechter ster afgekuist . Doch daarvan heb ik geen foto genomen.
Het horloge werkt perfect .
Eigenlijk zou ik nog een donor moeten vinden t.t.z. een mooie dial .
Zou die dial te vinden zijn voor een prijsje ??
Het schijnt dat dit zeer sterke calibers zijn .
Het cal zou van 1973 zijn cal eta 2780
Daarbij aansluitend zei mijn vrouw : je hebt toch eveneens een mooie Pantzer
Gekocht in 1976 voor 2000 BEF en geschonken aan mijn schoonvader voor een werk dat hij had gedaan voor me. Doch als metser durfde hij hem niet dragen; Terug gekregen in het jaar 2015 van hem . In feite omzeggens niet gedragen geweest .Doch blijft in mijn collectie .
17 jewel T Swiss made .
Mutrix. Voor mij een totaal onbekend merk. En dan duiken er hier ineens vier tegelijk op!
Die zwarte is spectaculair. Mooi, origineel doosje, in nieuwstaat en met papieren! @George920 en ook @Roland1: wat een schitterende horloges zijn dat, die Mutrix Pantzers! @Scudo: die van jou is ook gaaf. Mooie kleur dial. @Roland61. Mooie klassiek wat ouder exemplaar, jammer van de beschadigde dial. Geen courant merk, daar ga je niet snel een vervangende wijzerplaat voor vinden vrees ik. En ‘wijzerplaat afkuisen’ zoals jij dat zo mooi op zijn Vlaams zegt, daar moet je mee oppassen. Bijna altijd is het resultaat teleurstellend en wordt de schade groter dan ie al was.
Inderdaad een Vlaams / Zwitsers merk. Leuk om kennis mee te maken, dank U allen voor het delen.
Voor de geïnteresseerde dit schrijven .
Per toeval en zonder zoeken deze gevonden op een rommelmarkt Quartz horloge
Was zeer vuil , volledig zonder glas .
Heb dan maar een acryl glaasje in geplaatst en spijtig genoeg was de secondewijzer geplooid .En is daarbij afgebroken. Het achterzijde ervan staat er nog op zoals je kan zien op de foto.
Voorlopig een metalen band op geplaats en draag deze bij dit zeer warm weer.
Heeft echt een perfecte werking . Moet een goed binnenwerk zijn .