NA: My First Certina

Ik ben een beetje in de ban aan het raken van High Accuracy quartz. Of quartz met een extra eigenschap (zoals solar of radio controlled). Ik merk steeds vaker dat automaten het veld ruimen en daar een Quartz voor in de plaats komt.

Zo ook met ‘My First Certina’. Een automaat met GMT functie is bloedirritant, kwam ik achter met mijn Traska Commuter. Na twee keer verzetten nadat ‘ie was stilgevallen was de lol er wel af voor mij.

Sindsdien had ik geen GMT horloge, maar wist wel dat als ik een GMT op m’n pad zou krijgen, dat het een Quartz moest zijn.

Ik kocht in eerste instantie de zilveren dial met gouden indices. Maar al snel volgde de zwarte dial in m’n winkelwagentje vanwege de stalen band. Het plan? De stalen band van de zwarte dial pikken en op de andere zetten. Daarna de zwarte dial weer te koop zetten met het bandje van de zilveren dial…

Maar wonder boven wonder had ik absoluut geen klik met de zilveren dial. Veel te druk in kleuren; zilver, wit, zwart, goud én een rode GMT wijzer. Dat deed de zwarte dial veel beter. Ook vond ik 41mm voor mijn polsen aan de ruime kant, en dat valt nu eenmaal minder op met een donkere dial.

Dus toen ging -tegen het plan in- de zilver/gouden in het blauw en die was na een dag weer verkocht (de aanbieding was echt mega voor dit horloge) en geniet ik van de zwarte dial.

Oja, verrassing nummer 2: ik vond de stalen band toch minder goed matchen bij de dial dus ik ben bandjes aan het wisselen geslagen. Nu tijdelijk op een tropic maar leer misstaat ‘m ook niet.

Dus, wat dragen we vandaag? Mijn nieuwste aanwinst. De Certina COSC GMT DS Podium:

60 likes

Mooi. Heel veel plezier ermee.

1 like

Leuke aanwinst kerel, veel draaggenot!

1 like

Mooi die GMT op een subdial! Gefeliciteerd met je aankoop. :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie GMT. Ik denk inderdaad dat ‘ie op zwart leer nóg mooier wordt.

1 like

Thanks :star_struck: ik zie nu dat de foto’s in m’n topic echt heel onduidelijk zijn, maar op basis van deze plaatjes kocht ik de zilveren om de stalen band van de zwarte op te zetten.
Maar uiteindelijk vond ik dat de mooiste combinatie dus heb het maar zo gehouden.

3 likes

Hij is leuk! En niks mis met quartz. Geniet ervan.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze fraaie Certina!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Niets mis met quartz, tof man!

1 like

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Mooi aanwinst Geert.
Veel draagplezier ermee. :+1:

1 like

Daar ben ik het mee eens! Fraaie(re) uitvoering. :star_struck:
Veel draagplezier.

1 like

Een hele mooie GMT.
Draag hem
Met plezier!!!

1 like

Gefeliciteerd, en dank. Ik zal goed voor het zilveren broertje uit het blauw zorgen :wink:

1 like

mooi exemplaar,
draag hem met plezier

1 like

Mooi horloge veel draagplezier gewenst !

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi hoor. Om dezelfde reden koos ik bij een moonfase horloge voor quartz. En inmiddels ook voor een Longines VHP.

1 like

Gefeliciteerd Geert met deze mooie Certina, wens je natuurlijk veel draagplezier :+1: :ok_hand:.
Zelf zou ik op deze een zwarte leren band doen ipv een tropic, maar das een kwestie van smaak :smile:

1 like