NA: my first JDM

Enige tijd geleden las ik op dit forum een topic waarin de afkorting ‘JDM’ voorkwam. Die kende ik niet, maar na wat zoeken bleek dat te staan voor ‘Japan Domestic Market’. Horloges voor de Japanse binnenlandse markt dus. Daar wilde ik ook wel eens mee kennismaken en onlangs kwam er op C24 eentje voorbij die mijn aandacht trok: de Citizen Ecodrive CB0160-18A JDM, uit de Citizen Collection serie. Voor een betaalbare prijs, dus meteen maar besteld. Lang verhaal kort: vanochtend bracht UPS hem, dit zat er in het pakje en zo ziet hij er uit:

Bijna alles in het Japans dus…
Hij luistert naar alle vier de langegolf tijdzenders in de wereld en hij bleek ook nog op Japanse tijd te staan, maar dat was snel te veranderen. Hij is simpel op iedere tijdzone in te stellen dus ook handig op verwegvakanties.

Nu maar eens afwachten hoe hij zich houdt in het dagelijks leven in Europa; hopelijk krijgt hij geen heimwee :wink: :joy:

38 likes

Cool horloge! Gefeliciteerd met de aanwinst en heel veel plezier ervan!

1 like

Mooi horloge! Geniet ervan!

1 like

Mooi aanwinst! Veel plezier ermee.

1 like

Mooie Citizen, veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Ziet er rijkelijk uit!!
Draag hem met gepaste trots.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinst :+1:

1 like

Mooie Citizen. Heerlijke horloges. Nauwkeurig en geen batterijwissel nodig :+1:
Geniet ervan!

1 like

Mooi! Die citizens voor de Japanse markt zijn vaak wat kleiner en ook vaak mooier dan wat je hier ziet.
Veel plezier!

1 like

Hele gave Citizen, mooie aanwinst :partying_face:
Veel draag plezier :+1:t4:

Ik heb pas mijn eerste Eco-drive, veel plezier van :wink:

1 like

Leuke aanwinst. :+1:t2: Gefeliciteerd met deze Asian NA. Geniet ervan

1 like

Heel gaaf! Nog nooit eerder gezien. Heel veel plezier met deze leuke JDM.

1 like

Hele mooie! Geniet ervan :v:t2:

1 like

Citizen, mijn favoriet :clap:
Draag hem met plezier

1 like

Proficiat met je JDM en veel plezier ermee !

1 like

Wat een gaaf horloge, dank voor het delen. Hoeveel mm diameter is dit horloge?

1 like

Mooie aanwinst! Geniet van deze mooi JDM!

1 like

Toffe JDM aanwinst :ok_hand:

1 like

Gaaf horloge! :pray:t3:

1 like

Voor een horloge bestemd voor de binnenlandse markt in Japan best vrij groot, denk ik. Het is 42 mm zonder kroon. Maar dat heeft denk ik mede te maken met de namen van de steden op de binnenring, die bij een kleinere diameter (en dus kleinere letters) erg moeilijk leesbaar zouden worden.

1 like