NA: Rado Captain Cook
Referentie ref. R32505305
Diameter: 42mm
Full set Inclusief Rado Beads of Rice.
Soort uurwerk en kaliber:
Automaat, cal. ref. 03.763.835, 80u gangreserve.
3 jaar geleden zag ik de Rado Captain Cook voor het eerst bij een juwelier in Sint Hubert in de etalage liggen. Poeh wat een beauty liefde op het eerste gezicht.
Gelijk maar om de pols geslingerd.
Het was de blauwe met een prachtige licht bruine band.
Er was kort daarvoor helaas een plofkraak bij deze juwelier geweest, een enorme schadepost en ze hadden er een enorme puinhoop van gemaakt.
Deze beauty waren ze vergeten en kon voor een hele mooie prijs gekocht worden.
Ik wilde de koop eigenlijk al sluiten toen mijn oog viel op een klein stofdeeltje op de dial. Hmmm… Lastig…na overleg gaven ze aan dat opsturen geen optie was omdat men wist dat er een plofkraak was geweest. Grrr…wat nu te doen bij eventuele latere service issues? Het horloge dus niet gekocht.
Af en toe lonkte er eentje in het blauw of lag er één in een etalage te shinen, maar ik kon hem nog steeds weerstaan.
Totdat ik afgelopen weekend de advertentie van Arjan zag. Complete set in nieuwstaat inclusief de stalen BOR band.
Het contact was snel gelegd omdat Arjan net een Seiko Mm200 reduced van mij had overgenomen.
Gelijk de knop omgezet en een dag later opgehaald.
Hier een paar plaatjes voor de sfeer.
Op de bruin leren band van Rado met een fantastische vouwsluiting.
Met de beads of rice, draagt fantastisch.
Met een leren beige band die ik nog had liggen.
Nu 3 heerlijke divers in de collectie.
Het blauwe gedeelte nu maar even overslaan de komende weken. We willen ook nog op vakantie.