NA: Na 3 jaar weer een Seiko SKX

3 jaar gelden toen ik met de horlogehobby begon een SKX007 gekocht bij Monsterwatches. Na een paar maanden toen weer geflipperd omdat ik vintage leuker vond. Jaren zonder hem te missen door het leven gegaan maar toen hij uit productie werd genomen ging het toch weer kriebelen. Met name een oranje SKX011 wilde ik proberen. Onverwachts van een forumlid kunnen overnemen.

Ondanks dat ik in die 3 jaar veel horloges heb gehad en ook veel bijzonderdere bevalt de SKX uitstekend. Het is lastig in woorden te vatten waarom. Het horloge heeft gewoon een erg prettige simpele esthetiek.

Wat me nog niet eerder opgevallen was is dit facet op de kast. Kasten zijn altijd een sterk punt geweest van seiko, mooie lijnen, goed afgewerkt en comfortabel om de pols vallend. So slecht is hij helemaal nog niet afgewerkt voor een horloge in deze prijsklasse zoals men wel eens beweert. :sweat_smile: Chapter ring is ook gewoon goed uitgelijnd.

Het is erg gaaf om de roots van het horloge te zien. Er zit 34 jaar tussen deze 2 horloges maar er is niet veel verandert. De beide hebben de onmiskendebare Seiko duiker look de horloges zo uniek heeft gemaakt door de jaren heen. Het is grappig dat het horloge daarom bijna vintage aan doet. Een ander noemt het wellicht veroudert of gedateerd. :upside_down_face:

Op de schouders van de voorgangers :grin:

18 likes

Mooi!

Ik heb nog een SKX011 wijzerplaat en chapter ring thuis, zijn gave mods mee te maken.

En deze zelf gemaakt:

Oranje duikers passen wel bij Seiko :muscle:t2:

8 likes

Zo’n fel oranje plaat is natuurlijk eigenlijk heel gek in een horloge. Maar bij zo’n Seiko duiker past het uistekend.

Gaaf hoor

Elke keer als ik die oranje rakker zie dan vind hem zeer geslaagd… gewoon leuk ding en idd de kast draagt erg fijn.

Des ondanks ben ik blij om van het oranje geweld af te zijn. Voelde voor mij niet echt lekker na een poosje.

Leuk die oude en de nieuwe zij aan zij, laat goed zien hoe geslaagd het ontwerp is.

2 likes

Leuk man, geniet ervan! :smile:

1 like

Leuk, even wat anders dan een 007 of 009. Veel plezier ermee!

1 like

Blijft een heerlijk horloge, heb zelf de 009 met groene insert en een 007 sinds kort erbij. In 1 van de 2 gaat morgen domed saffier. Dus gaat denk ik die met de groene insert in de verkoop.

3 likes