3 jaar gelden toen ik met de horlogehobby begon een SKX007 gekocht bij Monsterwatches. Na een paar maanden toen weer geflipperd omdat ik vintage leuker vond. Jaren zonder hem te missen door het leven gegaan maar toen hij uit productie werd genomen ging het toch weer kriebelen. Met name een oranje SKX011 wilde ik proberen. Onverwachts van een forumlid kunnen overnemen.
Ondanks dat ik in die 3 jaar veel horloges heb gehad en ook veel bijzonderdere bevalt de SKX uitstekend. Het is lastig in woorden te vatten waarom. Het horloge heeft gewoon een erg prettige simpele esthetiek.
Wat me nog niet eerder opgevallen was is dit facet op de kast. Kasten zijn altijd een sterk punt geweest van seiko, mooie lijnen, goed afgewerkt en comfortabel om de pols vallend. So slecht is hij helemaal nog niet afgewerkt voor een horloge in deze prijsklasse zoals men wel eens beweert. Chapter ring is ook gewoon goed uitgelijnd.
Het is erg gaaf om de roots van het horloge te zien. Er zit 34 jaar tussen deze 2 horloges maar er is niet veel verandert. De beide hebben de onmiskendebare Seiko duiker look de horloges zo uniek heeft gemaakt door de jaren heen. Het is grappig dat het horloge daarom bijna vintage aan doet. Een ander noemt het wellicht veroudert of gedateerd.
Op de schouders van de voorgangers