NA : Na 6 jaar dan toch de Speedmaster die ik wil

TLDR : Eerst een Omega reduced gekocht nu na 6 jaar de Professional

Ik ben altijd al gek geweest van horloges op mijn 8ste verjaardag kreeg ik van mijn ouders een horloge met een groen bandje van klittenband. Vanaf dat moment heb ik altijd een horloge om mijn pols gehad. Ik kan mij niet herinneren dat er 1 dag is geweest dat ik geen horloge heb gedragen. Dit horloge werd in mijn middelbareschooltijd geruild voor een veelte grote G-shock. Ik had er zelf voor gewerkt bij de lokale supermarkt. Man wat was ik trots op dat ding. Toen ging ik studeren en ontdekte ik Hodinkee,Horlogeforum en reddit dit heeft de hobby in een stroomversnelling gebracht.

De G-shock werd vervangen voor een Seiko 5 en een Orient Bambino. Daarna volgde al snel de eerste vintage Omega’s Seamasters,Cosmics en Geneve’s. In deze periode heb ik best wat horloges gekocht en geflipperd soms goed spul en soms laten we maar zeggen minder goed :wink: . Als ik terugkijk op deze jaren heb ik zoveel plezier gehad aan avonden lang online, lezen zoeken, kijken ,kopen en dragen.

Toen ik begon met hobby kon ik de Speedmaster niet echt waarderen. Ik vond het horloge een beetje saai en zou voor dat geld eerder een nieuwe Seamaster kopen of een Rolex datejust. Maar door de jaren heen begon de Speedmaster mij meer te interesseren. Hoe meer ik ging lezen hoe aantrekkelijker het horloge begon te worden.

In 2016 haalde ik mijn propedeuse en beloonde ik mezelf met een Omega Speedmaster reduced uit 1991. Dit horloge droeg ik met veel plezier maar er bleef altijd iets knagen.

Dit was toch niet de echte Speedmaster. Ik heb smalle polsen dus de speedmaster professional was echt wel wat aan de grote kant voor mij en qua prijs moet ik ook flink bijleggen. Ik had met mezelf afgesproken dat als het moment goed zijn ik zou gaan upgraden. Iedere keer als ik de kans kreeg en in de buurt kwam van een Omega boetiek of vintage horloge zaak moest ik even de Speedmaster Professional passen.

Na 6 jaar was het moment dan daar ik stond op het punt om promotie te maken op werk en vond het een mooi moment om de trigger over te halen. Er stond een mooie Speedmaster professional 3570.50.00 te koop bij https://www.vintagemasters.eu. Het contact was snel gelegd en een mooie ruil deal lag in het verschiet. Ik kon mijn Speedmaster Reduced en een vintage Omega Geneve achterlaten en een beetje bij betalen en de Speedmaster was voor mij.

2 dagen later stapte ik in de auto naar Groningen. In Groningen aangekomen was het onthaal goed. Het horloge lag netjes klaar en toen het om de pols zat was ik meteen verkocht. Na een leuk gesprek te hebben gehad met de eigenaar en paar horloges te passen ging ik huiswaarts met mijn nieuwe NA.

160 likes

Blijft mooi. Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig, gefeliciteerd en veel plezier met jouw nieuwe Speedmaster gewenst!

1 like

Gefeliciteerd met je promotie en met de Speedmaster!

2 likes

Prachtige keus. Staat je goed. :+1:

1 like

Gefeliciteerd.

En goede samenvatting :ok_hand:t2:

1 like

Prachtige klassieker!

1 like

Wat een schitterend horloge. Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst!

1 like

Mooi verhaal en een mooi horloge. Draag hem in gezondheid

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd.
Heel veel plezier er mee!

1 like

Mooi man. Gefeliciteerd met je (droom?) aankoop.

1 like

Erg mooi ding, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst.

1 like

Een plaatje, gefeliciteerd!!

1 like

Netjes. :+1:

1 like

Proficiat! Mooie upgrade

1 like

Mooie moonswatch hommage :wink:

Gefeliciteerd, gave Speedmaster! Mooi dat je een leuke deal hebt kunnen maken in het noorden des lands

1 like

Heel mooi! Is en blijft een klassieker. :ok_hand:

1 like

:clinking_glasses:

1 like

Mucho nice

1 like