NA na een kleine zoektocht: Breitling

Deze week heb ik een kleine zoektocht gemaakt.

Die begon bij een juwelier in het centrum op weg naar huis, met de intentie voor zowel mijzelf als vrouwlief de Seiko Presage Star Bar Limited Edition te kopen. Ik had hem al eens vluchtig in de etalage gezien en verder hebben we online gekeken. Met de ‘human nature’-gedachte ben ik maandag dus naar de verkoper gegaan, met de intentie te kopen.
Helaas liep dit, na het weerzien, op een grote teleurstelling uit


want wat bleek, ze waren niet identiek! De extra band bij het herenmodel verschilt van de extra band bij het damesmodel. Terwijl juist de witte band mij zo aansprak, zit die dus niet bij het herenmodel. Had ik eindelijk eens iets gevonden wat wezenlijk anders is dan de rest van de collectie, is het toch weer niet wat ik had voorgesteld… En dat terwijl de officiële foto’s van Seiko die de juwelier op de site heeft staan, toch dezelfde verpakkingen laat zien. De juwelier heeft nog direct contact opgenomen met Seiko, maar het herenmodel is gewoon niet leverbaar met de witte band.
De overige witte banden die zij verkopen (overigens maar één soort) sprak mij niet aan. Daarbij komt dat de gesp dan nog overgezet dient te worden en die band niet is voorzien van de quick-release die de meegeleverde banden wel heeft, waarmee het wisselen van de banden zo makkelijk wordt.
Desgeīlussioneerd de winkel verlaten, zonder aankoop.

Deze weg bracht mij gisteren naar een andere juwelier, met goede naam, in mijn woonplaats, waar ik onder meer de volgende modellen heb gepast

Hier geen doorslaggevende keuze kunnen maken.

Aan het eind van mijn bezoek, na een intrigerend gesprek met de verkoopster, nog de Omega Seamaster Aqua Terra op staal gepast.
Dit horloge is af! Geweldig perfect, maar budgettair op dit moment niet de keuze.
Die gaat er nog wel een keer komen!

Dan over naar vandaag.
De gelijknamige juwelier in Den Haag bezocht, waar al een tijdje een verbouwingsuitverkoop is.
Daar ook weer het nodige gepast, waaronder twee maal Omega DeVille in verschillende kleurstellingen waarvan deze mij het meest kon bekoren maar toch ook niet de doorslag gaf


de volgende Breitling Colt

en een aantal Tag Heuer.

Maar uiteindelijk ben ik overgegaan tot de aanschaf van de volgende
Breitling Avenger GMT Chronometre

Excuses voor een deel van de foto’s, maar inmiddels is er niet zoveel daglicht meer…ik zal dat binnenkort nog eens dunnetjes overdoen :wink:

44 likes

Kaboem.
Wat een mooie aanwinst. Na zo’n uitgebreide zoektocht weet je nu zeker dat je de juiste beslissing hebt genomen.

1 like

Lekkere aanwinst! Veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd :tada:
Maarreuh…je ging weg voor 2 x Seiko Pressage voor jou en je vrouw, maar komt thuis met een Breitling Avenger op staal omdat je geen wit leren bandje kreeg.
:smiley: logisch.

9 likes

Dat is wel één van de laatste dingen die ik in deze hobby zou herkennen…
Dus ook in dit geval, terecht opgemerkt, is dat alles behalve te vinden.

Ik zie zoveel moois op deze uitgebreide markt, teveel misschien wel. En genoeg daarvan die mij meer dan interesseren.
En ach, vrouwlief heeft ook een meer dan voldoende collectie waar ze blij mee is, dus ze gunt mij dit zeker en ze waardeert dit model ook.
De plaat van die Presage is overigens wel schitterend! Dus als een manspersoon het niet erg vindt om er twee bruine banden bij te krijgen, dan is het een zeer fijne aankoop. Alleen, voor mij is het dus niet wat ik mij er bij had voorgesteld.
Een horloge met een blauwe plaat zit ook al in mijn hoofd, heb ik ook al een paar keer naar gekeken. Dat verklaart dan deze aankoop meer dan inderdaad de chronologie van bovenstaand verhaal (maar dat dus eigenlijk wel al eerder is begonnen)

2 likes

Dank jullie wel!

1 like

Lekker bezig Dave: gefeliciteerd! :+1:t2:

1 like

Heerlijk horloge! Gefeliciteerd en geniet ervan!

PS: op zwart leer ook erg mooi!

5 likes

Dank je wel, zal ik doen!

Prachtig horloge goede keuze, veel plezier ermee

1 like

Hele mooie aanwinst.
Gefeliciteerd en veel plezier gewenst van de Breitling.

1 like

Dank je wel! Gaat vast goed komen. Eigenlijk heb ik al voorpret, voor de eerste dag met draagtijd :wink:

Mooie klatser :+1:

Maar nu heeft vrouwlief dus helemaal niks :joy:

1 like

Nou ja…niks nieuws. Maar als ze haar best doet en het goed verdeeld, kan ze volgende maand bijna iedere dag iets anders omdoen uit eigen collectie. Dus ze klaagt er niet over hoor.

Ik had het wel een leuk thuiskomertje gevonden, maandag. Maar zoals wel vaker, lopen zaken anders dan je van te voren bedenkt.

Nogmaals, die Presage heeft echt een schitterende plaat, niet op foto vast te leggen. Wie weet kan ik mij nog eens over die witte band heen zetten…en dan zal ik ze alsnog allebei kopen (mochten ze niet allemaal uitverkocht zijn, met de gelimiteerde oplage van 6000/3000 stuks)

3 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Hee, en je vrouw dan? Ah. Ik lees net dat dat al afgekaart was. :slight_smile:

Veel plezier er mee!

1 like

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Inderdaad

Dank je wel!

1 like

Van Harte maar het klinkt als of ze de uitslag nog niet weet :wink:

1 like

Oh nee, zo is het niet bedoeld. Ze heeft er direct bij thuiskomst kennis van genomen. Sterker nog, ze heeft de zoektocht op afstand in fotoverslag meegemaakt

1 like

Pracht ding die Breitling! Erg mooi!

1 like