Ik ben idolaat van de King Seiko 37mm serie (zonder datum) en heb er al een aantal. De linen dial in 39mm vind ik ook érg mooi maar ik weet niet zeker of ik de grootte en de datum uiteindelijk wel zie zitten. Dus na vergelijken, meten, recensies lezen en kijken toch besloten om de datumloze SPB285J1 in 37mm met de bruine wp te scoren. Die zijn niet meer dik gezaaid, maar bij Harvey Store in Duitsland hadden ze er nog een. Deze gekocht en hij zou op 22 november met UPS geleverd worden. Maar op 22 november kwam geen UPS en daarna ook niet. Het pakket was volgens UPS nooit bij hen afgeleverd, volgens Harvey wel. In de status van het pakket bleef geen wijziging komen en beide bedrijven hielden voet bij stuk: Harvey had het aan UPS overhandigd, maar blijkbaar had de UPS medewerker het bij ontvangst niet gescand (en het waarschijnlijk verduisterd) terwijl UPS volhield dat het pakket nooit bij hen was aangekomen. (Of een Harvey Store medewerker heeft het pakket nooit aan UPS overhandigd, wie zal het zeggen). De weken gingen voorbij, maar uiteindelijk gaf Harvey toe dat het pakket met het horloge als verloren moet worden beschouwd en dat ik een volledige restitutie krijg. (Drie jaar geleden overigens bij Harvey iets besteld en dat werd een paar dagen later geannuleerd en gerestitueerd wegens niet op voorraad. Ik ben begrijpelijkerwijs niet meer zo’n fan van het bedrijf.)
Maar de verkrijgbaarheid van de SPB235 werd er niet beter op. Bij Vaessen in Heerlen stond er gelukkig ook nog een op de site, dus de knoop (na weer twijfel tussen de linen dial en de bruine wp) uiteindelijk zaterdag doorgehakt en vandaag belde de DHL Express bezorger dan aan met het horloge. Inmiddels is de Seiko Speedtimer Solar SSC813P1 verkocht aan een forumlid, dus er is weer wat ruimte in de horlogedoos voor deze nieuwe loot aan de stam.
Fijn dat het allemaal goed is gekomen en uiteraard van harte met deze mooie nieuwe NA ![]()
Gelukkig goed gekomen, nu lekker genieten van je NA
Heel nice!
Mijn beste,
“De aanhouder wint”.
Gefeliciteerd dan ook met deze inspirerende tijdgeest!!
Ik wens je veel draag genoegen.![]()
Orologio Signaturis Temporis ![]()
Mooi hoor ![]()
Veel plezier ermee!
Prachtige King!
Veel plezier ermee.
Een van de mooiste Seiko’s, uit de huidige collectie, vind ik. En een heel mooie maat, ook! Gefeliciteerd en geniet ervan!
Mooie aanwinst ![]()
Schitterende KS, gefeliciteerd!
mooie aanwinst ![]()
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! ![]()
Prachtige Seiko! Gefeliciteerd ![]()
Prachtig horloge, fijn dat het nog goed gekomen is!![]()
Gelukkig toch nog een mooie NA. Geniet ervan!
Wat een schitterende King Seiko! En een hele mooie maat, staat je goed.
Heelveel plezier met deze nieuwe aanwinst.
Feli met je NA!
Veel omwegen, maar nu genieten!
Gefeliciteerd! KSK altijd cool, maar een moeilijke zoektocht die slaagt is ook altijd erg tof.
Gefeliciteerd met je mooie NA
Gaaf geniet ervan ![]()