NA na NA; wie doet het me na?

Begin dit jaar was ik op zoek naar een horloge in 't blauw: blauwe plaat, blauwe (leren) band.
Dat dacht ik te vinden in het Swiss Military Hanowa Puma horloge:

Een quartz, maar dat kwam me eigenlijk wel goed uit: nauwkeurig, niet steeds opwinden, geen omkijken naar als ik hem even niet draag.

Nou, dat eerste argument verviel al snel: eenmaal in huis bleek hij na een week al flink achter te lopen, terwijl mijn ordinaire Moretime horloge uit 2014, voor vijf tientjes via bol.com gekocht, met zijn 6P89 Miyota caliber bij het twee keer per jaar verzetten van de tijd maar een paar seconden blijkt af te wijken.

Toen ook nog bleek dat de datum in het dag/datum venster van de Hanowa op 3 uur slecht leesbaar was (bij een datum met een 1 als eerste cijfer viel die 1 weg tegen het middenspijltje van het venster, dus 14 las bijna als 4), had ik het wel gezien en heb ik hem terug gestuurd.

Vorige week liep ik opeens tegen een andere kandidaat aan: een Oriënt RA-AK0011D:

Wel een automaat, maar ik heb al een Oriënt (Star) en die bevalt goed en kan ik bijna twee dagen laten liggen zonder hem te dragen of op te winden.
Vrijdagmiddag werd hij bezorgd; in een feestelijke verpakking en compleet met stroopwafel :rofl::

Inmiddels draag ik hem een dag en hij bevalt goed: een speelse maar misschien wel wat drukke plaat, die door het formaat en de witte wijzers en datumschijf toch goed afleesbaar is. De dag/nacht indicatie d.m.v. de zon/sterrenhemel vertoning is een leuke gadget, maar niet het belangrijkste argument voor aanschaf.
Al met al een mooie aanvulling van mijn uitdijende verzameling en deze blijft voorlopig.

30 likes

Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst :+1:

geniet ervan. :relaxed:

Gefeliciteerd met je Oriënt, leuk horloge wens je veel draagplezier :ok_hand: :+1: Met die eerste heb je echt pech gehad. Met die 2e een leuk horloge voor €50,00 en die 3e een mooie Oriënt en als bonus een stroopwafel, wat wil men nog meer :smiley:

1 like

Veel draagplezier @

Mijn beste,

Proficiat met deze aangename Orient!!
Draag hem in goede gezondheid!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Nice gefeliciteerd :ok_hand:

Van harte met deze mooie NA

Mooie Oriënt! Gefeliciteerd :+1:

Gefeliciteerd.

Prachtige NA. Veel draagplezier gewenst met deze topper🔥

Geniet er van (samen met de stroopwafel :wink:)

Geniet ervan ! Maar ga het maar niet na doen hoor :smile:

Gefeliciteerd man! Leuk ding.

Gefeliciteerd met deze mooie Orient Sun Moon, ik heb ooit twee uitstekende Orients gehad (verkocht op HF), veel plezier er mee gewenst!