In mei vroeg mijn vrouw: wat wil je voor je verjaardag, als je straks in september 40 word.
Ik zei lieverd ik weet het niet ben gelukkig, laten we gewoon een leuk feestje doen met wat vrienden en familie en er een leuke dag van maken.
Helaas was deze optie alleen niet genoeg, en zij eiste toch een paar opties voor een cadeau.
Nou kent zijn mijn liefde voor horloges, we zijn nu bij elkaar vanaf 2006 en getrouwd in 2012 dus heb ik haar natuurlijk ook een beetje meegenomen in de horloge wereld door de loop der jaren.
Dus ik zei tegen haar: wat als ik nu een horloge vraag die ik dan krijg van alle familie en vrienden dan heb je een uniek cadeau voor mijn 40e verjaardag.
Toen zei ze dit is een goede keus, zet mij op papier welke horloges je het liefste wilt op dit moment en prijzen zijn niet heel belangrijk want ik kijk wat er uiteindelijk mogelijk is en welke ik het mooist vind binnen een bepaald budget.
Wel is het belangrijk dat je ze allemaal heel graag zou willen bezitten.
Een van de regels was, ik moest meerdere opties hebben en prijzen natuurlijk wat verspreidt zodat ze keus had in het horloge en budget.
Nou ik aan de slag, eerste opzet gemaakt gewijzigd, 2e opzet gemaakt en weer gewijzigd , 3e , 4e , 5e enz totdat ik er zelf gek van werd hahahahahah.
Ik heb haar natuurlijk ook vaak om advies gevraagd of ze iets mooi vond of juist niet.
Uiteindelijk naar een maand of 1,5 de definitieve lijst aangeleverd.
- Omega seamaster diver 300m ( kleur groen, zwart, wit/zwart )
- Breitling superocean 42mm ( kleur mocht ze zelf kiezen )
- Doxa Sub 200 aquamarine ( licht blauwe )
- SQuale Sub -39 GMT met de metalen band
- Grand Seiko Sport GMT
- Omega seamaster “ no time to die “ editie titanium
- Zenith chronomaster sport met de witte dail.
Eigenlijk toen ik hem bij haar inleverde zei ik direct er zitten dure horloges tussen en meer betaalbare horloges, maar ik moest van jou opgeven wat ik het allerliefste op dit Moment wou hebben ( lijst was natuurlijk meerdere malen aangepast en 10x zo lang hahahah) en ik vond de lijst best aan de prijs omdat ik er maar 2 opgezet had die wat meer betaalbaar waren in mijn ogen maar wat nog best veel geld is.
Toen zei ze: je hebt een mooie lijst aangeleverd hier kan ik wel iets mee.
Zij gelijk een foto gemaakt van mijn hand geschreven lijstje en ze zei erbij nu is het aan mij welke keus het gaat worden.
Je kunt vanaf nu niet meer veranderen ! ( dit is moeilijk voor me heel moeilijk hahaha)
Maar daarna werd het radio stilte, maar ik ken mijn vrouw natuurlijk wel.
Ik af en toe lief vragen of ze er een beetje uitkomt enz om wat te vissen maar het mocht niet baten hahah.
Nou dan voert ze echt wat in haar schild ! Mocht me zelfs niet bemoeien met het feestje !
Ze belde af en toe “achteraf” met AD en dat ging zeer geheimzinnig.
Ze belde hier en daar wat met vrienden dat ging ook geheimzinnig.
Ik - wie was dat
Zij- gaat je niks aan
Ik - hahahha
Zij - lachen
Zelfs vrienden en familie zaten in het complot, met vragen “ wat wil je voor je verjaardag “ op een manier dat ik dacht nou jij zit ook in het complot.
Maar goed ik netjes antwoorden maakt me niet als je er maar bent daar word ik gelukkig van ( als jullie je van de domme willen houden kan ik dit ook )
In september zijn we beide jarig en kort ervoor getrouwd, dus eigenlijk vieren we alles op een dag wel zo makkelijk natuurlijk.
Maar door al dat geheimzinnige gedoe vergat ik eigenlijk ( en heel slecht natuurlijk ) een cadeau voor haar te kopen want ja we vieren het wel samen uiteraard.
Ik maar denken wat ze wil hebben, ze had me wel een lijstje gegeven maar daar vond ik zelf niet de juiste keuzes op.
Ik dacht weet je wat, ik ga langs bij S&C om horloges te kijken ( hele goede bezigheidstherapie ) en te kijken of ze nog leuke dingen hebben voor de vrouw.
En dan doel ik op een sieraad.
Uiteindelijk zoals altijd weer goed behandeld, dat is trouwens mijn ervaring bij S&C.
En haar een paar mooie oorbellen gekocht.
Toen brak de dag aan we vonden het beide spannend natuurlijk.
Ik haar de mooie oorbellen gegeven en ik ken haar, ik zie het als ze iets mooi vind, en dit is zeer in de smaak gevallen.
Missie geslaagd.
Zei kwam ook op de proppen, mooi in gepakt en zo trots als een pauw.
Kijk schat deze is voor jou.
Daar was hij dan de omega Seamaster “ no time to die “ edition titanium.
Ongelofelijk dat ik dit heb kunnen krijgen, ben er zo blij mee dat ik een gat in de lucht sprong.
Wat een droom horloge is dit, het is bijna onwerkelijk.
Een top dag hebben we gehad, super leuk feest en iedereen mijn horloge laten zien als een trotse eigenaar.
S’avonds in bed vroeg ik haar : hoe heb je dit nu allemaal geregeld ?
Ze zei: ik heb half Nederland afgebeld en gereisd voor jou horloge lijstje en ik heb er heel veel plezier aan gehad.
Dit was een aardige zoek tocht want niet iedereen heeft deze horloges tegelijk liggen dus ik moest naar verschillende winkels en ja ik wil ze eerst in het echt zien.
Ze gaf aan de enige horloges die ze niet in het echt heeft gezien zijn de groene seamaster en de zenith.
Dit begreep ik wel een beetje want die liggen niet overal en naar mijn idee moet je een beetje mazzel hebben met deze exemplaren.
Zo heeft ze haar keuze gemaakt en zei vond dit het mooiste en speciaalste horloge van mijn lijstje.
Stoer, robuust, James bond enz enz het past bij je zei ze.
Maar ze had de versie gekocht met de nato band ( die ik overigens erg mooi vind passen ) maar voor haar was die niet compleet zonder ook de mesh band.
Dus die heeft ze uiteindelijk bij een andere AD besteld en gekocht om het horloge zo compleet te maken.
Ik vroeg haar nog wel hoe ze dit in welke tijd zonder dat het opviel heeft kunnen doen want door Nederland heen crossen zonder dat ik het door heb lukt je niet altijd.
Nou zei ze weet je nog dat je naar de TT in assen ging , die dag heb ik aangegrepen om bij een aantal horloges te kijken.
Daarnaast is ze na haar werk wel bij andere horloges gaan kijken.
Ze zei ik heb mij keuze echt alleen gemaakt welke ik het mooist vind en nee het is niet zo dat ze de andere horloges niet mooi vind nee absoluut niet maar deze paste het beste bij me op dit moment zei ze.
Maar vroeg ik hoe heb je het kunnen betalen zonder dat ik dit door had? Want zulke bedragen vallen in ons huis houden meer dan op natuurlijk, nou zei ze dit heb ik met mijn ouders geregeld zodat jij het niet zou merken en zien.
Nu we bij het einde zijn gekomen is er wel een klein dingetje veranderd : Mijn vrouw krijgt meer en meer liefde voor horloges, ze kijkt ernaar zoekt wat zaken uit over bepaalde type horloges, en vind het steeds interessanter worden.
Ik hoop dat ze het leuk blijft vinden, maar dat zal de tijd ons leren.
Allemaal bedankt voor het lezen ik heb het met veel enthousiasme geschreven en wat een super vrouw hè.