NA - Naar de maan 🚀

Hier is mijn NA, de Omega Speedmaster Professional! Nu een week om de pols, tijd voor een topic.

In juli 2020 ben ik lid geworden van HF en kort daarna heb ik mijn eerste ‘echte’ horloge gekocht, de Tudor Black Bay 58. Ben er nog altijd heel blij mee. In mijn zoektocht naar het eerste horloge kwam ook steeds de Speedmaster naar voren. Ik vond hem geweldig maar door de endlinks helaas te groot. Maar begin 2021 was daar ineens de nieuwe Speedmaster, met (iets) compactere afmetingen en een nieuwe bracelet. Zou dit dan mijn droomhorloge zijn?

Na de B58 heb ik rustig doorgespaard en nu na bijna 1,5 jaar heb ik eindelijk de Speedmaster gekocht (bij Van Baal). Voor velen op HF zijn dit soort bedragen misschien peanuts, maar voor mijn bescheiden inkomen met daarbij andere hobby’s en ook verplichtingen, is dit wel een flink bedrag. Maar het is wel extra gaaf dat het nu is gelukt. En eenmaal in bezit en om de pols werd het mij direct duidelijk, dit horloge is het geld echt dubbel en dwars waard. De Speedmaster is alles wat ik ervan verwacht had en meer. Ik kan niet stoppen met kijken, zo mooi!

Dit is echt het meest comfortabele horloge dat ik ooit heb gedragen en de taper op de bracelet draagt daar zeker aan bij. De fijne links zorgen er verder voor dat de bracelet goed om de pols sluit. Heel anders dan de bracelet van de BB58 in ieder geval. Die zit ook prettig, maar dit is voor mij echt next level. Door de iets kortere lug to lug ten opzichte van het vorige model en de bracelet valt de Speedmaster ook veel en veel beter om mijn slanke pols van iets meer dan 16,5 cm.

Ik heb gekozen voor de Hesalite versie omdat ik deze een prachtige uitstraling vind hebben. Het zicht op de dial is fantastisch en de vervormingen door de Hesalite zijn echt wow. De bracelet is volledig brushed en dat vind ook erg goed bij het horloge passen.

Ik was eerlijk gezegd wel wat huiverig voor krasjes op het glas, maar na ruim een week dragen is hij nog helemaal krasvrij. Dus dat valt me erg mee en anders heb ik alvast wat Polywatch klaar liggen.

Al met al ben ik heel blij met de Speedmaster, alles klopt gewoon en hij zit super goed. Ik denk dat ik het voor nu bij twee horloges laat, maar ga op termijn zeker voor de 3 piece. Eerst weer rustig oriënteren, onderzoeken en sparen. Dat zeg ik trouwens wel, maar zag van de week al de Seiko Alpinist Ginza waar ik bijzonder van gecharmeerd ben. Gelukkig is die overal uitverkocht haha.

Bedankt voor het lezen en kijken!

192 likes

Prachtige aanwinst, geniet er lekker van!

1 like

Lekker man, heb ook een BB58 en de nieuwe Speedie, top duo! Gefeliciteerd!

24 likes

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd met je aanschaf

1 like

Denk dat het eerder voor velen hier een flink bedrag is dan peanuts.

9 likes

Lekker hoor! Geniet ervan! Mooi met die bb58 in het blauw, of heb jij een zwarte?

Precies dit :slight_smile:

2 likes

Gefeliciteerd, deze staat immer ook nog op mijn verlanglijst :slight_smile: Topper

1 like

Mooi hoor, geniet er van, maar dat doe je al zie ik :+1:

1 like

Prachtige aanwinst gefeliciteerd!

1 like

Een 58 plus een prachtige Speedmaster binnen twee jaar . Echt geweldig :ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd, wat een geweldige koppel is dit. Geniet ervan!

1 like

Mooie aanwinst!
Wat is het referentienummer van dit model? Misschien ook wel iets voor mij, gezien de wat compactere dimensies.

1 like

Prachtig horloge! Zoals je aangeeft, hij staat ook goed op de iets slankere pols. Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

Schitterend!

1 like

Oh zo mooi! Deze gaat er bij mij ook snel komen denk ik! Ook naast een BB58 blue overigens! :wink:

Van harte en heel mooi dat het gelukt is inderdaad! :tada:

1 like

310.22.50.44.446.100.99.0088.7654 :crazy_face: of in de volksmond 3861 hesalite. :sweat_smile:

2 likes

Proficiat met deze topperrrr
Ik kan t beamen heb 'm zelf ook net 2 weekjes

1 like

Erg gaaf! Ben er ook naar aan het kijken, maar moet van mijzelf eerst mijn Speedmaster automatic verkopen om dit te rechtvaardigen.

Schitterende foto’s ook, ben helemaal gecharmeerd van het nieuwe model.

1 like

Gefeliciteerd met deze forumlieveling :ok_hand:

Haha dat zal wel meevallen

1 like