NA: Nasa / Velcro strap

“Om te proberen” heb ik onlangs een NASA / Velcro strap besteld toen ik toch al los ging bij cheapestnatostraps. Hieronder het resultaat en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Kijk, “mooi” is niet het goede woord :joy: maar ik moet zeggen dat ik het wel wat vind hebben. Het geeft een meer militaire look (al zijn ze bij mijn weten nooit militair gebruikt, maar toch). Ik heb een vreemde voorkeur voor rariteiten dus het kan aan mij liggen (oei dit zet de deur wel open voor steken onder water, but what the heck).

Praktisch gezien: je kan natuurlijk precies fijnstellen door het klitteband. Ik ben wel benieuwd hoe het klitteband na een tijdje is (viezigheid, plakkracht). En het eindje blijft natuurlijk een klein stukje omhoog krullen, is niet geweldig mooi maar voorkom je niet denk ik.

Zie voor jezelf :sunglasses:

15 likes

Ik weet niet of deze officieel militair gebruikt werden maar heb zelf als ex-militair zo een gelijkaardige gehad en had verschillende collega’s die ook nase/velcro of gelijkaardige hadden. Voordeel was dat vuil en zand er gemakkelijk uit te spoelen was en ze hebben een lange levensduur.

1 like

Wauw, ziet er erg goed uit. Heb er ooit zelf ook een gehad voor op mijn Bulova moonwatch. Draagt erg comfortabel en het is natuurlijk heel makkelijk om de perfecte pasvorm vinden. Bedankt voor het delen. :ok_hand:t3:

1 like

Gave duckboots!

2 likes

Mooie schoenen :+1:

2 likes

wat is de band maat in mm

1 like

Dit is een 18mm lug
Ik heb ze er even vluchtig op geshoped
Is dit iets voor jou?

1 like

Wist ik niet! Enige achtergrond die ik kende was van NASA / moonwatches. :+1:t2:

Bedankt, echt een aanrader. Nog nooit (zo vaak) complimenten gehad over schoenen als bij deze :ok_hand:t2:

Het is inderdaad 18mm. Wat is dat voor een band dan?

1 like

een soort kaki stof
als je ze mooi vind ik heb er 2, stuur je ze gratis toe :slight_smile:
pm me dan even je adres
gr roel

1 like

er staat niks op de band, wel een teken op de gesp

1 like

De straps waren niet intern verdeeld maar prive aangekocht. Je zag een verscheidenheid aan modellen en kleuren, meestal kaki/groen op zwart of op grijs en zwart op zwart. Werd ook met versheidenheid aan eigen horloges gebruikt.

1 like

Mooie band staat hem heel goed.

1 like

Prima om een dag mee over de hei te banjeren.

1 like