[NA] Nee he niet weer een Fortis

:smile: heimwee en nostalgie maken poëtisch!
Ja, erg mooi hier. Ik zit er nu een een maand of acht en het is erg fijn.

1 like

ik denk het ook! Je ziet ze sowieso vrij weinig. Misschien te duur? Of slechte marketing?

1 like

hemeltjelief nee, da’s een bakje (halal) salade van de AH… ‘kipfilet’ staat erop :sweat_smile:

1 like

Bedankt voor al jullie leuke commentaren en complimenten!

Mocht iemand nog zoeken, Koscom heeft aangegeven dat de mogelijkheid om per mail te bestellen en verzenden voor iedereen openstaat :wink:
Ik promo dit even uit dankbaarheid.

1 like

Veel draagplezier met deze tank!

1 like

Horloge is me een tikje druk, maar supercool verhaal en blij dat jij er blij mee bent. Het is nondedieu zeker markant te noemen. Gefeliciteerd, en veel plezier er mee.

Dat moet zo retecool geweest zijn. Was het dat ook?

Dan staat er meer kipfilet op dan er doorgaans in zit. :rofl:

2 likes

Zeer blits!

1 like

Leuke NA topic!

Wat een heerlijke knaller van een horloge, gaaf hoor.

1 like

Leuk om te lezen en prachtig horloge zeg! :+1:

1 like

Tof ding, lekker vrolijke knaller aan de pols!!

1 like

Wat een heerlijke lente-/zomerknaller!

1 like

Leuk geschreven haha!
Nu lekker genieten van de NA :slight_smile:

Ps; had op zijn minst nog wel foto met Dries verwacht

1 like

Leuk verhaal, handige info. En bedankt :wink: weer een nieuwe erbij op de wishlist, zo’n zwart witte op staal aub, hoeveel is 42000Kc ??..Die bezel doet het voor me, ofja die dikke cijfers ook wel, enjoy!

2 likes

Haha, proficiat!

1 like

Nou en of! Toen (we spreken 2009) was Syrië nog ‘gewoon’ een saaie Arabische dictatuur waar mensen misschien wel van gehoord hadden, maar waar niet zoveel gebeurde. Ik was een student met weinig geld maar heel veel tijd, en een passie voor rare bestemming, treinreizen, en treinreizen naar rare bestemmingen. Twee vrienden van mij waren gek genoeg om mee te gaan. Eigenlijk was alles wel interessant op die trip: Praag, Boedapest, Istanboel, Cappadocië… uiteindelijk zijn we doorgereisd naar Aqaba, vanwaar we nog even naar de Saoedische grens zijn gereden. Voor het idee, lekker zo ver mogelijk van huis zonder één vliegtuig te pakken.

maar het absolute hoogtepunt was wel de nachttrein van Adana (bekend van de kebab) in zuid-oost-Turkije naar Aleppo. Deze trein reed slechts één keer per week, over spoor dat verder nauwelijks werd gebruikt, en was geheel ingericht in een soort tacky caravanserai-achtig decor.

De trein vertrok geloof ik om 23:45 en de dienstdoende Turkse bromsnor op het station van Adana had ons verzekerd dat onze (Europese) Interrailpas ook geldig zou zijn op deze trein, maar weigerde dat verder toe te lichten. Nou, prima dan.

Toen we eenmaal door de nachtelijke omgeving van Antiochië tuften bleek dat de conducteur (Syrisch) daar anders over dacht. Hij pakte mijn kaart af, liet mijn vrienden zitten en wenkte mij mee te komen naar een andere wagon.

“Qu’est-ce que c’est?” blafte hij daar.

Wat volgde was een spannend staaltje nachtelijke diplomatie (in het Frans, taal van de diplomatie!) waarin ik vol door het stof kroop, mij beriep op mijn status als arme student, de beste man de hemel inprees (“mais naturellement, c’est vous qui decidez, monsieur”), claimde erin te zijn geluisd door de Turken, nogmaals beweerde maar een arme student te zijn, en vooral Syrië te willen bezoeken.

“Alors, c’est bon. Mange avec moi” suste de beste man, en haalde een schaal druiven tevoorschijn.

Mijn vrienden stonden inmiddels doodsangsten uit, een wagon verderop, nadat ik al een uur weg was gebleven! Eén ervan waagde het te komen kijken, en trof het volgende aan:

en alles was weer pais en vree, niemand hoefde te betalen. 12 uur later kwamen we aan in het schitterende Ottomaanse station te Aleppo, tegenover een borstbeeld van Assad senior.

O en om in horlogetermen te blijven: de gehele vier weken droeg ik een Seiko SCVS013 “Blue Spark” op een aftandsde leren band.

Ik was immers maar een arme student…

10 likes

Machtig man. Dat zijn de verhalen.

1 like

Gaaf verhaal man. Heerlijke read op de late avond :sunglasses:

2 likes

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst !!

1 like

Ik moest hardop lachen om je review, super vette aanwinst en geweldig verhaal! :+1:t2: Veel plezier ermee!

1 like

Toffe voorstelling. Lekker eigenwijs deze Fortis :+1:.

Gr, HJR

1 like