NA? nee, ruil voor een Ming

Afgelopen jaar heb ik van horlogevriend Maarten, @jehebtWATgekocht , een mooie Ming overgenomen. Geen echte aankoop, want we ruilden. Maarten heeft in mijn ogen vrijwel altijd bijzondere horloges, en smaak, die niet gemiddeld te noemen is. (zo zag ik ooit de eerste Moser via Maarten)

Zo kwam hij met deze Ming Massena Lab, een horloge ontworpen samen met Massena Lab. MING is opgericht door zes enthousiastelingen van over de hele wereld onder leiding van Ming Thein, een fotograaf, ontwerper, bedrijfsstrateeg en bovenal een liefhebber van horloges uit Maleisië.
Ze ontwikkelen minimalistische, doch moderne horloges met hun ervaring van meer dan 80 jaar verzamelwoede. Het bedrijf is opgericht in 2017.
Ze pretenderen niet een inhouse kaliber, maar het design, is definitely van een man met oog voor details. Het is een gemodificeerde Sellita.

Dit horloge kwam in samenwerking met Massena, de eerste met een ander bedrijf, in de kleuren honeycumb en zwart. Deze horloges worden in kleine aantallen op het web aangeboden, en zijn zo uitverkocht. Dit horloge heeft zwevende indices, zitten aan de onderkant van het ontspiegelde glas. Het is wederom een lastig te fotograferen plaat, de honeybee patronen hebben een mooie diepte maar laten ze niet makkelijk pakken met een telefoon…
Technische details
17.09 MING x Massena LAB in zwart
330.M1 automaat gebaseerd op de Sellita SW330-2, van Schwarz-Etienne
Functies
Uren, minuten; onafhankelijk verstelbare uurwijzer
zeshoekige wijzerplaat met honingraatpatroon in zwart
Roestvrij staal met een diameter van 38 mm en een dikte van 10 mm, ongev 42 uur gangreserve
Kristal
Saffierglas met dubbelzijdige antireflectiecoating, lasergeëtste markeringen gevuld met Super-Luminova X1.
Armband
Honingkalf met bruine alcantara voering. Handgemaakt door Jean Rousseau, Parijs. open gesp “MING”.
ps mijn excuses voor af en toe vingerafdrukken op het horloge…

hier zie je goed hoe de indices zweven…

66 likes

wel een apart design, mooi :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Zeer mooi horloge!

1 like

Thnx absoluut een keer wat anders…

1 like

Ming blijft fijn om naar te kijken. Leuk ontwerp, creatieve vondsten in de uitvoering en aangenaam clean. Veel plezier met deze aanwinst-via-ruil!

2 likes

Tis idd een vreemde eend in de bijt, creatief, je kunt erna blijven kijken, m.n. de plaat die toch ook wel wat weg heeft van de oude honeycumb rolex…wat ik af en toe wennen vind, zijn de wijzers, soms verwar ik de minuten wijzer met de uren wijzer

1 like

Mooie Ming, veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Ik blijf ze erg speciaal vinden! Erg mooi. Gefeliciteerd met de GA (Geruilde Aanwinst) :ok_hand:

1 like

Ming maakt imho unieke en erg mooie horloges.
Deze is daar zeker geen uitzondering op. Congrats :clinking_glasses:

1 like

Fraaie Ming :ok_hand: Veel plezier ermee

1 like

Mooie NA👌, veel draagplezier!

1 like

Heel apart ontwerp van/voor serieuze liefhebbers! Gefeliciteerd ermee. :ok_hand:

1 like

Heel apart maar leuk! :ok_hand:

1 like

Blijft tof!

1 like

Gaaf, enjoy!

1 like

Gaaf horloge. Anders dan anders, op meerdere vlakken. Tof, enjoy!

1 like

Ik vind Ming toch wel aparte, maar zeker ook toffe horloges maken. Geniet van deze bijzondere NA!

1 like

Mijn beste,

Leuk!!
Een horloge, “met een geheel eigen gezicht”.
Geniet er van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Ming blijft een bijzondere (positief) verschijning. Geniet ervan :grinning: !

1 like

Een erg bijzonder horloge. Heel veel plezier ermee.

1 like